Csokis-mogyorós keksz

Fiamék Osztályfőnöke nagy fába vágta a fejszéjét: bevállalt egy 3 napos osztálykirándulást a hetedikes gézengúzokkal. Így most Fiam jól érzi magát. Legalábbis remélem. Dél körül felhívott, hogy megérkeztek, már fürödtek is, tárgyilagos beszámolót tartott, s le is rázott. De legalább eszébe jutottam:-)
Én meg bőségesen felcsomagoltam Őt sütivel, természetesen úgy, hogy mindenkinek jusson belőle. Egyik süti ez a keksz volt, mely elkészítésében Gergő is besegített, ő gombolyította az unokatesójával. Finom csokis rágcsálnivaló:
Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 5 dkg kakaó
  • 30 dkg cukor
  • 25 dkg puha margarin
  • 2 nagy tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg durvára aprított, pörkölt mogyoró
  • 10-10 dkg ét- és fehér csokoládé, feldarabolva
Így készült:
A mogyorót kevergetve kissé megpörköltem, nagyobb darabokra vágtam. A csokikat szintén feldaraboltam.
A lisztet, kakaót, cukrot, sütőport elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a vaníliás cukrot, a tojásokat, összegyúrtam. Belekevertem a mogyorót, csokidarabkákat. Kissé lágy, de formázható masszát kaptam.
Úgy két órányit pihent a tészta, míg a másik süti megsült.
Diónál kisebb gömböket formáztam belőle, azaz nem én, hanem Gergő meg Unokaöcsém, egymáshoz nem túl közel tepsibe rakosgattam. Előmelegített sütőben, 180 fokon kisütöttem. Mivel kakaós, sötét színű a süti, nem látni, mikor kezd pirulni, így az volt a próbája, hogy megnéztem a süti tetejét. Mikor már kemény volt, nem nyomódott be, késznek nyilvánítottam.

Itthon is maradt belőle egy kevés, de az sem tartott sokáig. Még én is szívesen rágcsáltam... volna még belőle. No de sebaj, itt a hétvége, így újra süthetek:-)

6 megjegyzés:

  1. Hú, ez tényleg finom lehetett! Ádámék most jöttek vissza, Bucsin-tetőn és Szovátán voltak 3 napig. Nagyon édes a pöttyös háttered :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, köszönöm!
      De jó volt Ádáméknak! Ott azért szebb "valamivel", mint Tatán (én Fiam odament).

      Törlés
  2. Hű, nagyon finom íze lehet, fehércsokival-mogyoróval! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, bizony finom volt. Csak azt nem tudom, a fehér csoki hova tűnt belőle, megsülve nyoma sem látszott.

      Törlés
  3. Fel is jegyeztem a sorra várók közé :) Tetszik, mert csomagolni lehet és sokáig eláll(na) :)

    VálaszTörlés
  4. Finom lehetett a keksz, biztos gyorsan fogyott. Gondolom jól telt kirándulás, főleg így, hogy itt a szünidő.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...