Amerikai almás pite

Nem én találtam ki ezt a messziről jött sütinevet, ezen a néven találtam egy Kiskegyed Konyhájában (2011. februári számban). Annyira ellenállhatatlanul nézett ki a képen, de ahogy lenni szokott, nekem valahogy más sült ki belőle. De nem volt nagy csalódás, nagyon finom lett, csak az eredetileg darabokra vágott alma a hosszas sülés következtében egy sűrű masszává állt össze. Nem maradt darabokban, mint az újságban.

Felirat hozzáadása
 Hozzávalók:
A tésztához:

  • 30 dkg liszt
  • 1 evőkanál cukor
  • 18 dkg hideg margarin
  • csapott mokkáskanál só
  • 6 evőkanál hideg víz
A töltelékhez:
  • 1,5 kg alma
  • 15 dkg cukor
  • 3 evőkanál gríz
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • késhegynyi szerecsendió
Így készült:
A tésztához való lisztet, sót, cukrot elmorzsoltam a margarinnal, majd a hideg vízzel gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Hideg helyen pihentettem, míg készült a töltelék.
A megmosott almát megpucoltam, szeleteltem, a magház eltávolítása után kisebb darabokra vágtam. Összekevertem a cukorral, grízzel, fűszerekkel. Eredetileg citromhéj is volt benne, én kihagytam.
A tészta kétharmadát a piteforma méretének megfelelő kerek lappá nyújtottam, kibéleltem, a széleket körbe a formához igazítottam.
Az almatölteléket belesimítottam.
A maradék tésztát kinyújtottam, derelyemetszővel csíkokra vágtam, berácsoztam a sütit.
175 fokra előmelegített sütőbe toltam, 45 percig sütöttem. Ekkor kezdett a teteje pirulni.


Még ki sem hűlt teljesen, amikor is muszáj volt megvágnom. Követelték a kóstolót. Gergő kezéből úgy kellett kiszednem a tányért a fotózni szánt szelettel, s ott toporgott mellettem, nem lesz még elég? Aztán egy -kettőre eltüntette:-)

2 megjegyzés:

  1. Nekem most jöhetne. Nagyon guszta nincs ennek semmi baja, az újságban minden másként néz ki azt hidd el! Ezzel a sütivel szemeztem már én is.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jol nez ki es nagyon fincsi!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...