Almás krémes

Igencsak bosszantó, de amint elfogyasztjuk a magukat megadni készülő almákat, újabbak döntenek úgy, hogy ők megérettek a felhasználásra. Én meg állok elébe...
Ma almás krémes készült belőlük. Volt segítségem is, néhány napot itt töltött Húgom kis Unokaöcsémmel. Így együtt készítettük s ettük a sütit. S bármennyire marasztaltuk őket, az Apukának is hiányoztak, így ma haza is vitte őket.

Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta (50 dkg)
  • 1,5-2 kg alma
  • 10 dkg cukor (több is lehet, az alma édességétől függően)
  • fél citrom leve
  • 1 csapott teáskanál fahéj
  • 1 evőkanál gríz
  • 4 dl tejszín
  • 3 evőkanál cukor
  • 1,5 dl tej
  • 12 g zselatin
Így készült:
A leveles tésztát 2 részre osztottam. Kinyújtottam tepsi méretűre, s sorra kisütöttem tepsi hátán.
Az almát megpucoltam, lereszeltem. A cukorral, fahéjjal, citromlével párolódni tettem. Néha megkavartam.  Mikor elpárolgott a leve, hozzáadtam a grízt, s még 1-2 percig hagytam főni. Levettem a lángról, s hűlni hagytam.
A tejben elkevertem a zselatint, melegíteni kezdtem. Addig kevergettem kis lángon, míg feloldódott a zselatin. Kis ideig hagytam hűlni.
A tejszínt a 3 evőkanál cukorral felvertem. Fokozatosan hozzáadtam a zselatinos tejet, közben tovább vertem. Ekkor kissé folyékony lett, de hamarosan dermedni kezdett.
Az egyik leveles lapra rákentem az almakrémet. Erre a dermedni kezdő tejszín került.
A másik lapot felszeleteltem, úgy tettem a tejszín tetejére.
Néhány órára hűvösre tettem. 
Aztán 1-1 szeletet elfogyasztottunk belőle. Termetesre méreteztem őket, annak ellenére megbirkóztunk vele. 
Most már gondolkodhatok a következő almás sütin, ugyanis még várat magára egy adag alma. 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom sütit készítettél! Guszta! Szeretem az almát így habos krémmel. Bár ha belegondolok minden formában szeretem az almát!:-)

    VálaszTörlés
  2. Éva, köszönöm! Mi is szeretjük az almát, leginkább nyersen. Naponta legalább egyet megeszünk.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik, szerintem ilyet még nem ettem. Az almákkal ugyanez a helyzet nálam is sajnos:(

    VálaszTörlés
  4. Ez nekem új de nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Nekem is új leveles tésztába tölteni, de jó ötlet, nagyon fincsi és könnyed lehet! :)

    VálaszTörlés
  6. Fincsi lehet, az almás sütik nálunk is nagy kedvencek :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...