Baracklekváros kifli

Rég sütöttem lekváros kiflit, meg amúgy is tesztelni szerettem volna a frissen főzött sárgabaracklekvárt. Tartottam tőle, hogy sülés közben ki fog folyni, de jól kiállta a próbát, csak minimális mennyiség kíváncsiskodott ki a kiflicsücsköknél.
Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 2 dkg élesztő
  • 1 evőkanál cukor
  • nagy csipet só
  • 10 dkg margarin
  • 15 dkg zsír
  • 1 tojás
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • lekvár tölteni
  • vaníliás porcukor beforgatni
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot összemorzsoltam előbb az élesztővel, majd a zsírral és margarinnal. A tojást is hozzáadtam és annyi tejfölt, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjak.
Egy órányi pihentetés után 4 részre osztottam a tésztát. (Így elég nagyocska kiflik lettek, több részre osztva apróbbak lesznek.) Mindegyiket vékony kerek lappá nyújtottam, 8 részre vágtam. 1-1 teáskanál lekvárt tettem mindegyikre, felsodortam, tepsibe pakoltam.
180 fokos sütőben világosra sütöttem.
Még melegen vaníliás porcukorba forgattam a kifliket.


2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...