Kevert almás

Kifogytunk itthon a gyümölcsből, ezért a kisboltban járva szerettem volna pótolni a készletet. Az almán akadt meg a szemem, nagyok és pirosak voltak. Nem kellett volna, mert amilyen szépek, éppen annyira élvezhetetlenek voltak. Ízetlen, puha belsejű. Kidobni sajnáltam, ezért lereszelve sütibe került. Mivel pitének kevés lett volna, így egy kevert süti közepébe került. Egész jó ízű lett tőle! :-)

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 30 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1,5 dl olaj
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl tej
  • 1 evőkanál kakaó + 2 evőkanál tej
  • 5 nagy alma
  • fahéj
  • 1 citrom leve és héja
  • 1 evőkanál gríz
  • 10 dkg csoki + 3 evőkanál olaj
Így készült:
Az almákat megmostam, héjastul lereszeltem. Kicsavartam a levét, majd az almához kevertem a fahéjat, a citrom lereszelt héját és levét, valamint a grízt.
A tojásokat, cukrot, vaníliás cukrot, olajat alaposan összekevertem, majd belekevertem a lisztet, sütőport és tejet. Mikor sima lett a massza, kettéosztottam. Felébe belekevertem a kakaót és 2 evőkanál tejet.
A kakaós massza került a tepsibe alulra (előtte sütőpapírral béleltem), erre kanalaztam az almát, igyekezvén, hogy mindenhova jusson, majd beborítottam a világos tésztával.
180 fokon sütöttem. Addig, míg a teteje világosra pirult, illetve tűpróbáig.
Mikor kihűlt, bevontam a gőz fölött olajjal felolvasztott csokival.
Így ízesítve az alma is finom lett, jó ízt az adott az egész sütinek, feldobva az egyszerű kevertet. Régebb annyira nem kedveltem őket, de mióta krónikus időhiányban szenvedek (mondjuk most pont nem), azóta előszeretettel kapom elő egyik-másik hasonló receptet.

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...