Habos gyümölcsös süti

Télen-nyáron elkészíthető, finom gyümölcsös süti. Most ugyan nyáron sütöttem- néha a 30 fok sem tud megállítani-, de friss gyümölcs híján fagyasztottból vagy befőttből is finom.


Hozzávalók:

  • 5 tojás (a sárgája a tésztához, a fehérje a habhoz)
  • 12,5 dkg vaj
  • 15 + 20 dkg cukor
  • 1 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • 35 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom leve
  • gyümölcs (most őszibarack)
Így készült:
A tojások sárgáját elkevertem a puha vajjal és a 15 dkg cukorral. Ezután belekevertem a tejet, lisztet, sütőport, tejfölt, citromlét. Sima masszát kevertem belőle.
A masszát tepsibe simítom, rászórom a felaprított gyümölcsöt.
180 fokos sütőbe tettem a tepsit.
Közben a fehérjéket felvertem a 20 dkg cukorral.
Mikor a süti kész, rásimítom a habot, visszateszem a sütőbe, mérsékelve a hőfokot 100 fokra.
Mikor a hab pirulni kezdett, kivettem a sütőből.
Kihűlés után szeletelhető.

2 megjegyzés:

  1. De finom lehetett ez a gyümölcsös habos édesség :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt, mégis maradt belőle egy csík, ami megszáradt. Ebben a melegben a süti sem fogy úgy, mint egyébként.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...