Zöldhagymás pogácsa

Valamihez szalonnapörc kellett, a kisütött zsír meg megmaradt. Épp pogácsát terveztem sütni, így nem ment kárba az sem. A kertből hoztam be néhány szál zöldhagymát is, s egy finom, ropogós, mégis puha pogácsát tehettem a vendégek elé.


Hozzávalók:
  • 3-3,5 dl szalonnazsír
  • 5 szál zöldhagyma
  • 1 kg liszt
  • 2 csapott teáskanál só
  • 3 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 tojás lekenni
  • köménymag beszórni
Így készült:
A hagymát felaprítottam, a szalonnazsírban sütöttem 2-3 percig.
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne az cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót tálba tettem s elmorzsoltam a hagymás zsírral. Persze, miután már nem forró.
Hozzáadtam az élesztős tejet, s gyúrni kezdtem. Közben annyi tejfölt adtam hozzá, hogy összeálljon a tészta. Azért túl kemény se legyen.
A megdagasztott tésztát letakarva kelni hagytam.
Mikor megkelt, kinyújtottam, hajtogattam.
Rövid pihentetés után újra kinyújtottam úgy jó ujjnyi vastagra. Közepes pogácsaszaggatóval korongokat vágtam ki belőle. Tepsibe pakoltam, felvert tojással lekentem, köménymaggal szórtam.
180 fokon szép pirosra sütöttem a pogikat.
Sima zsírral is működik, de a szalonnadarabok sem rontják el! Tehát ha épp nincs maradék szalonnazsír, a kisütött szalonnát mindenestül bele lehet dagasztani. Nagyon finom a hagymás-szalonnás pogi, szoktam sütni!
Sót viszont kevesebbet tettem, mint egyébként, mert a szalonna sós, a zsírja is. Ha mégis sótlannak sikeredne a tészta, a lekenéshez használt tojáshoz lehet sót keverni. Vagy sószemcséket szórni a tetejére.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép pogácsáid lettek! Milyen jó annak, aki csak kimegy a kertbe hagymáért :-) A hazaiból mindig finomabb :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!
      Jó bizony, én mindig is kertes házban laktam, el sem tudnám képzelni panelben az életet. Egész pici kertünk van, egy kis hagyma, répa petrezselyem, paradicsom, uborka, néhány csemete, szőlőtőke meg málnabokrok. Mindenből egy kevés. :-)

      Törlés
  2. Nagyon jól hasznosítottad a maradékot, igazán finomnak néz ki! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igyekszem! :D Tényleg finom volt, hamar fogyott!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...