Gyömbéres sárgabaracklekvár

Ez a lekvár sem most készült, hanem sárgabarackérés idején. Úgy két hete. 
Készült hagyományos is (így készül), a másodikként kifőzött adagot pedig gyömbérrel bolondítottam meg. Többektől hallottam, hogy lehúzzák a héját, meg ledarálják. Én nem bíbelődök ilyesmivel, a megmosott, hibás részektől megszabadított barackokat kettévágom, lecukrozom, s főzöm. Addig, míg besűrűsödik. Jelen esetben úgy két órát. Nem fáztam mellette! :-)

Hozzávalók:
  • 6 kg sárgabarack
  • 1,5 kg cukor
  • darabka gyömbér (jó hüvelykujjnyi)
Így készült:
Az üvegek kimosásával kezdtem. Míg főtt a lekvár, leborítva száradni hagytam őket.
A barackot megmostam, pöttyös-sérült részeket kivágtam. Felezve nagy lábosba raktam. Ráöntöttem 1 kg cukort, s kis lángon főni tettem. A gyömbért megpucoltam, beleaprítottam. Reszelni terveztem, de fás volt, ezért maradtam a darabolásnál. Hosszúkás csíkokban került bele, a végén kiszedtem belőle.
A lekvárt állandóan kavargatva addig főztem, míg kellő sűrűségű lett. Ekkor megkóstolva savanyúnak találtam, ezért még fél kg cukrot tettem bele. Ezzel is főztem még egy darabig. (Így is savanykás, több cukor is kerülhet bele, de mi így szeretjük.)
Üvegekbe szedtem a kész lekvárt, egy réteg celofánnal és csavaros tetővel zártam le, majd fejre állítottam mindegyiket, így hagytam mintegy fél órán keresztül. Majd visszafordítva hagytam kihűlni.

Már második üveggel fogyasszuk, pedig van még sok tavalyi lekvár is. De ez olyan finom!
Mivel sokáig fő, nem maradnak darabok benne. Persze nem olyan sima, mintha le lenne darálva. 
Még soha nem használtam zselésítőt. Néhány éve vettem ugyan, hogy tegyek egy próbát, de lejárt a szavatossága. Inkább főzöm a lekvárokat jó sokáig, így 200% gyümölcs van bennük. :-) Régen is így készültek, néha cukor nélkül- főleg a szilvalekvár. 
A felfordítós tartósítást tavalyelőtt próbáltam ki, s mivel bevált -egy lekvár sem penészedett meg-, azóta mindig így kerülnek a kamrába. Nem kell tartósítószer bele. Ami nem egy hátrány! :-)


3 megjegyzés:

  1. Ilyen szép barackokból csakis finom lekvár készülhet :-) Nagyon jól néz ki, a gyömbérrel biztos különleges, finom ízű lett! Én mindig lehéjazom a barackokat, és a cukrot csak a főzés vége felé szoktam beletenni. Szalicil nélkül még nem tettem el semmit, félek a felfordítós módszertől. Persze ha egyszer megpróbálnám úgy, és jó lenne, akkor biztos máskor is úgy készíteném :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom lett a lekvár, érzik rajta a gyömbér íze, de nem erősen.
      Szerintem mindenképpen finom a végén a lekvár, bármilyen módszerrel is készítsük.
      Én tavalyelőtt tettem egy próbát a tartósító nélkül készített lekvárral, aztán tavaly már az összes úgy készült. Amint lezárom, persze jó szorosan, fel is fordítom. Tényleg működik! De ha téged megnyugtat az a pici szalicil -a befőttekkel én is így vagyok- , akkor tedd bele. A málnaszörpbe is tettem kevés tartósítót.

      Törlés
  2. A házi készítésű sárgabaracklekvár önmagában is isteni, gyömbérrel fűszerezve pedig még finomabb lehet. :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...