Mákos bögrés eperrel

A tartalékból élek -van bőven, mert idén nagyon ritkán látogattam a blogot-, mert az utóbbi időben nem is sütöttem annyit, ha sütöttem, többnyire jól bevált régi receptekhez folyamodtam, vagy ha véletlenül valami újat sütöttem, nem fotóztam. Bizony, ez is előfordult. Amúgy is a fotózás a legnagyobb macera számomra az egész blogosdiban.
Szóval ez a süti is régebben készült, eperérés idején. Ennyit tudtam szedni róla, aztán az esőhiány miatt nem is termett többet. Azaz csak néhány szemet, amit megettünk. A most érő gyümölcsökkel is készülhet, mondjuk málnával, ribizlivel, barackkal.

Hozzávalók, 2 dl-es bögrével mérve:

  • 3 tojás
  • 1,5 bögre cukor
  • 1 bögre olaj
  • 1 bögre darált mák
  • 3 bögre rétesliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 bögre tej
  • 1 citrom lereszelt héja és leve
  • eper (vagy más gyümölcs)
Így készült:
A tojásokat a cukorral alaposan elkevertem, majd hozzáadtam az olajat. Eztán került bele a mák, liszt. sütőpor, tej. No meg a citrom héja és leve. Alaposan összekevertem, majd kikent tepsibe öntöttem a masszát. 
A megmosott, feldarabolt epret a tetejére szórtam.
180 fokon tűpróbáig sütöttem. 
Egyszerű, könnyen és gyorsan elkészülő süti, hétköznapi hozzávalókból. Nem csak szezonban, télen is készülhet fagyasztott gyümölcsökkel vagy befőttel. Szeretem az ilyen egyszerű és sokféleképpen variálható recepteket.





2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett a mákos süti az eperrel gazdagítva. És szép a virágcsokrod is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Finom volt, jó pihe-puha! A virágot pedig az Ipoly partján szedtem. Szeretem a vadvirágokat! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...