Sajtos-zöldfűszeres kenyérrudak

Már említettem, hogy Fiam elballagott, leérettségizett, maga mögött tudva élete leggondtalanabb korszakát. Bár Ő ezt még nem tudja, majd később fog rájönni, akárcsak én annak idején. Nem ebbe a gimnáziumba készült, de annak idején csúnyán elrontotta a központi felvételit, így megtettük ezt a lépést. Lehet, így kellett lennie. Szerintem szeretett ide járni. Bár időnként panaszkodott ilyen-olyan okból, azért minden alkalmat megragadott, hogy még maradhasson Esztergomban, a barátokkal lehessen, bulizhasson. Még egy utolsó (vagy nem?) alkalom adódott, hogy együtt lehessenek. Bankettet szerveztek múlt hét végére, de sokaknak más programja volt, így kevesen mentek el. De én azért sütöttem sütit. :-)
Egyikük ez:

Hozzávalók:

  • 2 dl tej+víz
  • 3 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 60 dkg liszt (fehér búzaliszt, rétesliszt és tönkölyliszt keveréke)
  • 1,5 teáskanál só
  • 1 tojás
  • 4-5 evőkanál olívaolaj
A lekenéshez:
  • 0,5 dl olívaolaj
  • nagy csipet só
  • zöldfűszerek (oregánó, bazsalikom, petrezselyem, metélőhagyma)
  • reszelt sajt (ementáli) 
Így készült:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni.
A lisztet elvegyítettem a sóval. Hozzáadtam a tojást, az élesztős tejet, s fokozatosan annyi meleg vizet, hogy közepesen kemény tésztát kapjunk. Végül beledolgoztam az olívaolajat. Megdagasztottam s lisztezve, letakarva kelni hagytam.
Mikor megkelt, lisztezett deszkára borítottam, ujjnyi vastagra kinyújtottam, csíkokra vágtam. A csíkok felemelve maguktól megnyúltak. Kettéhajtva összesodortam (így pont tepsi hosszúságú lett), tepsibe pakoltam egymás mellé, azért némi helyet hagyva közöttük. 
A zöldfűszereket  és sót elkevertem az olívaolajjal. A sajtot lereszeltem.
A kenyércsíkokat lekentem a fűszeres olajjal, sajttal szórtam be.
180 fokos sütőben világosra sütöttem őket.
3 tepsibe fértek el, így míg az első már sült, előkészítettem a másodikat, majd a harmadikat.

Finomak lettek, enyhén ropogós, belül puha, kellemesen sós-fűszeres. Szerintem hamarosan süthetem a következőt! Csak ne lenne ilyen meleg már...

1 megjegyzés:

  1. De szép guszta rudakat sütöttél, biztos jól lehetett inni is rá :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...