Citromkrémes kocka

Mindig úgy gondolom, hogy ha túl leszek egyik szabadidőrabló időszakon, lesz egy kis szusszanásnyi időm, amikor mással is foglalkozhatok- példának okáért a bloggal. Nos, amint egyiket átvészeltük, nyakunkba csöppent a másik. Most talán következik egy olyan rövidebb időszak, tényleg rövid, amikor a szokásos mederben folyhatnak a hétköznapok. A mai konyházást követően -igyekeztem több napra sütni-főzni, mint szinte minden hétvégén- szánok egy kis időt az utóbbi időben készült és le is fotózott ételek lejegyzésére.
Legutóbbi nagy konyhai bevetés két hete volt, akkor volt itthon Fiam. Egy hét múlva megismételhetem! 😀 Akkor készült ez a süti is.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 4 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg margarin olvasztva
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom leve, héja (bio)
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 púpozott evőkanál joghurt
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 6 dl tej
  • 20 dkg vaj
  • 16 dkg cukor
  • citromlé (1 citrom kicsavart leve)
  • 1 üveg lekvár (bodzavirág)
Így készült:
A mikróban megpuhított margarint elkevertem a cukorral, majd egyenként hozzákevertem a tojásokat. Belekerült a vaníliás cukor, a citrom héja és leve, a liszt és sütőpor. Simára kevertem, majd a joghurttal lazítottam a masszát.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát, 180 fokon tűpróbáig sütöttem. 
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a pudingporokat kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet és állandóan kevergetve sűrűre főztem. Hagytam kihűlni, közben többször megkevertem.
A vajat elkevertem a cukorral, majd hozzáadtam a közben kihűlt pudingot, kanalanként. Végül több részletben belekevertem a citrom levét.
A kettévágott lap mindkét felét lekentem lekvárral. Az alsó lekváros lapra rákentem a krémet, befedtem a másik lekváros lappal, a lekvárral a krém fele fordítva borítottam rá.
Hideg helyre tettem. Másnap szeleteltem.

Eddig nem mertem citromlevet keverni a krémhez, attól féltem, összekapja az egészet. Most gondoltam, lesz, ami lesz, belekerül. Nagyon jó állagú, finom krém lett, eztán legalább nem fogok félni tőle. 
A lekvár azért (is) került rá, mert valamiért kissé száraz, a szokásosnál keményebb lett a tészta. Nem tett rosszat neki, különleges lett az összhatás a bodzás-citromos ízű lekvárral együtt.

6 megjegyzés:

  1. Citrom és bodzavirág együtt, az valami fenséges lehet 😊

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, citromos krémet kedvelem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Én is szeretek mindent, ami citromos! :-)

      Törlés
  3. Ez isteni lehet... Én gyakran főzök puding alapot tortához citromlével és tejjel és még mindig jól működött, nem lett ikrás a krém.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) A tapasztalatot is. Most már én is tudom, hogy bátran citromozhatom a krémet, s élni is fogok a lehetőséggel!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...