Zúzmara kocka

Két hete körül volt, hogy nézegettem lentről a faluból a Börzsönyt, amint egy bizonyos szint felett a szürkeség átvált fehérbe. Hétvégén meg is néztük közelebbről. Ahogy haladtunk a tető fele, csak nem akart fehérbe váltani a táj. Aztán amint átbukkantunk az északi oldalra, fokozatosan egyre vastagabb zúzmara lepett be mindent. Gyönyörű volt! Ilyen szépnek sosem láttam a Pribék-tisztást.
Ekkoriban készült ez a süti, s mivel az ünnepekre vett "tejszín" felhasználásához én alkottam a receptet, el is neveztem a látvány hatása alatt lévén zúzmara sütinek.

Hozzávalók:

Tészta:

  • 4 nagy tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom (bio) héja és leve
  • 1,5 dl olaj
  • 2 dl joghurt
Krém:
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 18 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg túró
A tetejére:
  • 5 dl Hulala
Így készült:
A tésztához elkevertem a tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, majd a többi belevalóval együtt simára kevertem. 
Tepsibe simítottam, 180 fokon tűpróbáig sütöttem. Tepsi mérete: 28×32 cm.
A krémhez a pudingporokat kevés tejben simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet és állandóan kevergetve sűrűre főztem. Hagytam kihűlni, közben sűrűn megkevertem. Közben a vajat elkevertem a cukorral. A kihűlt pudingot kanalanként hozzáadtam, végül a szűrőn áttört túróval összekevertem.
A lapot vízszintesen kettévágtam. A krém nagyobb részét - úgy kétharmadát- közé kentem, a többit a tetejére.
A Hulalát kemény habbá vertem s a süti tetején elosztottam.

Akár azonnal is szeletelhető, de másnap-harmadnap finomabb volt.

Finom, könnyű, nem túl édes süti lett.
S ha már említettem a csodás zúzmarás tájat, néhány fotót arról is mellékelek, bár ezek csak részleteket adnak vissza, úgy egyben volt igazán ámulatba ejtő.





12 megjegyzés:

  1. Ügyesen megalkottad ezt a finom süteményt, illik a zúzmarás téli tájhoz! Nagyon guszta a magas habbal 😋
    Nagyon szép helyen sétáltatok, csodásak a fák, én is nagyon szeretem, amikor minden fehér!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin!
      Minden évszakban szép az a hely, de ilyen fehérnek még sosem láttam.

      Törlés
  2. Ez a bejegyzes nagyon tetszik es meg is fogom sutni hetvegen ezt a sutit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Annamari! Hogy sikerült a süti?

      Törlés
  3. Nagyon guszta és finom lehetett, a név találó!

    VálaszTörlés
  4. Így vonulsz be Te is és ez a gyönyörű sütemény is a gasztronómia emlékkönyvébe <3

    VálaszTörlés
  5. Csodás kreálmány, kreatív névvel! <3

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...