Hamis mézes krémes...

....azaz grízkrémes-lekváros szalalkális lapok.

Új hónap, új tanév, új blogkülső. Történt ugyanis, hogy egy ideje gasztroblogos karriert tervezgető főzni szerető Fiacskám leszólta a blogomat- "hogynézmárki!" 😀 Amúgy is nézegetem egy ideje a lehetőségeket, hát próbálkoztam. Gergő bökött rá erre, hát némi vacakolás árán részemről itt is van. Hogy jobb-e, mint az előző? Én a megszokott dolgokhoz ragaszkodó, földhözragadt ember vagyok, így számomra szokatlan, furcsa, idegen. Ha nem tudok megbarátkozni vele, visszakozok az évek óta használt külsőhöz. 

S ha már említettem Gergő terveit: tegnap el is startolt a blogja, első receptbejegyzése is megszületett, nagy sikerrel: http://www.ciszterna.com/egyeb/bolognai-spagetti-mindenki-nagy-kedvence/.  A főzési szokásai merőben eltérnek az enyémtől: sokkal bátrabban fűszerez, sokkal merészebb, elrugaszkodóbb a megszokottól. Mondta is néhányszor, hogy szerinte pályát tévesztett, de a biológusi karrierjét nem szándékszik feladni. Még van fél éve az első felvonásból- aztán eldönti, hogyan tovább. 

Ez a bejegyzés akkoriban született, mikor még volt némi szabadidőm is, sok más társával együtt. Mostanság ezekre fogok rájárni:

Jó ideje tervezgetem, hogy kipróbálom a család körében közkedvelt mézes krémest (és most, hogy keresem a blogon a link miatt, rájöttem, hogy épp a hagyományos nem került még fel az annyiféle ilyen-olyan mézes krémes mellé- ezt a mulasztást mihamarabb pótolni kell😀) szalalkális lapokkal. 
Érdemes volt kipróbálni, így is finom, csak persze másképp. Mézes lapokkal utolérhetetlen süti.

Hozzávalók:
A lapokhoz:
  • 60 dkg liszt
  • 20 dkg zsír
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 dl tej + szükség szerint
  • 1 csomag szalalkáli
A krémhez:
  • 8 dl tej
  • 8 evőkanál gríz
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • + lekvár 
Így készült:
A lisztet  és cukrot elmorzsoltam a zsírral, hozzáadtam a tojásokat és az 1 dl tejben elkevert szalalkálit.
Összegyúrtam, ha szükséges, még kevés tejet adjunk hozzá.  Ne legyen nagyon kemény a tészta, mert akkor nehéz lesz kinyújtani.
Négy egyenlő részre osztottam, mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam, tepsi hátán sorra világosra sütöttem őket.
A krémhez a grízből, tejből, vaníliás cukorból tejbegrízt főztem. A grízt közepesen púpos, kissé lapos kanállal mérjük. Időnként megkeverve hagyjuk kihűlni. 
A cukrot a vajjal elkevertem, majd kanalanként hozzáadtam a közben kihűlt grízt.
Megtöltöttem a lapokat: az alsóra kentem fele grízkrémet, a másodikra lekvárt (most épp szilvalekvárt, de a sárgabarack az igazi), aztán a harmadik lapra a krém második felét. Az utolsó lappal befedtem.


Nem kell feltétlenül várni másnapig, hogy a lapok átpuhuljanak. Épp azt szeretem a szalalkális lapokban, hogy egyből puhák, akár azonnal szeletelhető. Azért nem árt neki néhány óra vagy másnapig pihentetés. De ha meleg napok járnak ránk, mindenképp hűtőben tartsuk. 


4 megjegyzés:

  1. Finom süti került az elsőként az új blogodra 😊 Szép, modern lett az új külalak, és jól átlátható 😊. Elrendezésében én is a megszokottat szeretem, csak a háttérképeimet szoktam cserélni, azt viszont szeretem cserélgetni, próbálom ünnepekhez, évszakokhoz, kötni. Jó néha újat látni 😊.
    Megnéztem a fiad blogját, nagyon ügyesen csinálta meg, a blogot is és a tésztát is, gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! Én még mindig nem érzem "itthon" magam az új felületen, bár vannak előnyei, de még szoknom kell, meg persze igazgatni rajta. Még nem kizárt, hogy visszatérek egy "hagyományosabb" formához.

      Törlés
  2. Kedves Melinda!

    Én is a régihez ragaszkodó földhözragadt vagyok, a divatokat pedig különösen rühellem. Nagyon szellős ez az új külső, biztosan sokaknak tetszik is, de a hónapok-évek szerinti „blog-történelem” innen eltűnt. Én meg pl. ha nyári receptet keresek, akkor több év nyári hónapjait is végignéztem/-ném. Hozzád meg a Takarékoskonyha Évájához nézek be rendszeresen, szinte naponta, és most nagyon elszomorodtam e modern külső láttán. Szerintem a régi sokkal átláthatóbb volt a látogató számára.

    VToncsi,
    egy hűséges váradi olvasód, aki szinte a kezdetektől figyelemmel követi a blogodat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Toncsi! Nagyon örülök, hogy szívesen jársz hozzám, s kicsit elszomorodtam én is, hogy ennyire nem tetszik a Fiam által választott új külső. Nekem is furcsa, de azt gondoltam, idővel még csinosítgatok rajta. Az archiválás fület lenyitva -kis háromszögre kattintva- megjelenik az évekre-hónapokra bontott tíz éves "történelem", bár sokkal hosszadalmasabb végigböngészni, mint az előzőt. Még tanakodok, mitévő legyek, de azért remélem, ha marad ez a változat, akkor is benézel néha! Szeretettel várlak továbbra is!
      Melinda

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...