Lekváros diós csók

Gondolkodtam rajta, hogy diós non plus ultrának nevezzem-e, mert végül is nagyon hasonló, csak dió került a tésztába is, a habba is.
A konfirmálásra készült egyik süti. Ez még pünkösdben volt, s akkor bizony igencsak meleg napok jártak ránk. Nagy fejtörést okoztak a sütik, mert a hűtő amúgy is tömve volt, igyekeztem mindent bemenekíteni, de a sütiknek -nem hogy 6 félének, de egynek sem- nem jutott hely odabent. Így néhány nem krémes-habos süti is felkerült az elkészítendők listájára.
Ez volt egyikük:



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 30 dkg liszt
  • kanálhegynyi szódabikarbóna
  • 15 dkg zsír
  • 10 dkg darált dió
  • 3 tojássárga 
  • csipet só
  • 1 evőkanál tejföl
A habhoz:
  • 3 tojásfehérje
  • csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • + lekvár összerakni
Így készült:
A tésztához a lisztet, szódabikarbónát, sót elmorzsoltam a zsírral, dióval, majd hozzáadtam a tojások sárgáját és tejfölt, összegyúrtam.
1-2 órát pihentettem a tésztát.
Vékonyra nyújtottam, apró korongokat szaggattam belőle, tepsibe rakosgattam. 
A tojások fehérjét előbb a csipet sóval, majd a cukorral kemény habbá vertem. Hozzákevertem a diót, vaníliás cukrot, citromhéjat.
Habzsákból minden korongra kis csókot nyomtam.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg pirulni kezdett.
Mikor kihűltek, kettesével lekvárral összeragasztottam. Fekete ribizlit használtam. 

Ami fejtörést okozott, hogy tegyek, ne tegyek cukrot a tésztába. Végül úgy döntöttem, nem teszek, mert e lekvár és hab is édes. De legközelebb legalább egy evőkanál porcukor kerülne bele. Bár ha édesebb lekvárt használok, nem tűnik fel a hiánya. Egyébként is csak nekem tűnt fel, Húgaimnak különösen ízlett úgy, ahogy volt.
A hab pedig szűkösen volt elég, az utolsó néhány korongra nem is jutott. De ezek is megsültek, s kaptak egy-egy habos párt.

18 megjegyzés:

  1. Hogy mennyire lett édes, az nem látszik a képen, de hogy nagyon guszták, az igen :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Végül is elég édes volt, csak a tésztát kissé ízetlennek találtam. De úgy együtt, habbal és lekvárral már nem volt az.

      Törlés
  2. Nagyon kis csinoskák, én is szívesen majszolnám! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán nagyon jól néz ki! Akármi is a neve, nekem nagyon kell belőle legalább egy darabka! Kaphatok??? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csigabige, köszönöm! Hogyne kaphatnál, küldöm:-)

      Törlés
  4. Mivel a non plus ultra nagy kedvencem, ráadásul dió rajongó vagyok, nekem ez a süti nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper ez a süti :) Szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm! Neked is küldök kóstolót:-)

      Törlés
  6. Jaj de finom csokokat csinaltal :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon rég jártam már itt nálad. Most kicsit visszaolvastam, szokás szerint csodás dolgokat sütöttél! Többek között nagyon tetszik a Fahéjas süti, és a Rengős túrósod. :) Nálatok csuda pazar lehet bármilyen ünnep, vagy alkalom. Mindig annyi mindenfélével készülsz... További szép vasárnapot Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, örülök, hogy benéztél! Én sem vagyok gyakori vendég blogberkekben, bár jó lenne már tenni róla. Épp azon vagyok:-)
      Ha Te tudnád, hány km-t lejárok én a konyhába 1-1 ilyen összejövetel előtt:-) Még szerencse, hogy nem rendeltem nagy konyhát. Persze a sütikkel töltöm el a legtöbb időt, de más is szokott készülni:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...