Fahéjas csiga

Minél tovább vagyok távol a blogtól, annál kevésbé hiányzik, annál nehezebben veszem rá magam, hogy írjak is... Pedig sütök, fotózok, és nagyon várom a szabadságot, ami idén meglehetősen hosszú lesz. Ami jó is, meg nem is. De remélem, csak szeptember 1-ig tart...
Szóval sütök szorgalmasan, s azzal biztatom magam is, meg titeket is, hogy hamarosan pótolom a rengeteg lemaradást. Tegnap fahéjas csigát sütöttem, ami viszonylag gyakran készül, persze nem egy adott recept alapján, hanem az éppen kedvem szerinti kelt tészta megtöltve fahéj-cukor-vaj keverékével. Ezúttal a bevált és sokszor, sok mindenhez, sósan vagy édesen használt dagasztott tésztával készült.

 Hozzávalók:
A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 10 dkg cukor + 1 evőkanállal
  • 4,5 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 25 dkg margarin
  • 3 tojássárga
A töltelékhez:
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 evőkanál fahéj
Így készült:
2 dl tejet megmelegítettem, elkevertem benne 1 evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Közben a lisztet elvegyítettem a sóval, cukorral, elmorzsoltam a margarinnal. Beleütöttem a tojások sárgáját, beleöntöttem az élesztős tejet, majd a többi meleg tej hozzáadásával megdagasztottam a tésztát.
35-40 percet kelesztettem.
A vajat mikróban megolvasztottam, elkevertem a cukorral és fahéjjal.
A tésztát 2 részre osztottam. Felét vékonyra, hosszúkás téglalap alakúra nyújtottam. Megkentem a krém felével, felsodortam, ujjnyi szeletekre vágtam. Tepsibe rakosgattam, nem túl közel egymáshoz. 190 fokon kisütöttem. Nem kell sötétre sütni, hogy ne száradjon ki a tészta.
A tészta másik felével ugyanígy jártam el.

Általában nem szoktam mérni a tejet, csak öntök apránként annyit a tésztához, hogy megfelelő keménységű legyen. Ezúttal kimértem, s a 4,5 dl-rel megfelelő, nem túl kemény, rugalmas tésztát kaptam. Puha, foszlós lett a süti, mindenki elégedettségére:-)
Néhány rózsás kedvű fotó:








13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a csigád, és a rózsáid is nagyon szépek!
    Aztán szorgalmasan rakosgasd majd fel a sok finomságot, amit eddig készítettél :-)
    Én nagyon szeretem csinálni a blogolást, lassan már függő leszek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm!
      Majd igyekszem:-)
      Egy időben én is kezdtem érezni a "függőség" tüneteit, ott parancsoltam megálljt. Azaz hogy kevesebb időt szenteljek e tevékenységnek. Úgy tűnik, aztán átestem a ló túloldalára:-) De azt nem állíthatom, hogy nem kötődöm a blogvilághoz, hisz mindig valami olyan szeretnék sütni, ami még nincs a blogon. Nem beszélve kedvenc blogjaim böngészéséről:-)

      Törlés
  2. Csodaszépek a rózsáid, öröm nézegetni őket. :) A csigák nagyon guszták, fahéjas bármikor jöhet nálunk is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm!
      Ha tudnád, naponta hányszor végignézegetem "személyesen" a rózsákat:-) Kedvenc virágaim... a gyöngyvirág, tulipán, pipacs.... és még sorolhatnám, mi mellett:-)

      Törlés
  3. A csigák is finomak lehetnek, s a rózsáid csodaszépek :) Én is egyre kevesebb időt töltök a blogon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, köszönöm! Én azért szeretnék több időt szánni rá, de estére már csak éppen arra nincs kedvem. Mert többnyire esti program az internetesés, kivétel a hétvége, már amikor itthon vagyunk.

      Törlés
  4. Eszt en is nagyon szeretem csinalni es enni is :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta csigákat készítettél! A rózsák pedig meseszépek!

    VálaszTörlés
  6. Guszták lettek a csigák, fahéjas nálunk is sokszor készül. :)
    Nagyon szép rózsáid vannak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki!
      Érdekes módon én az utóbbi időben kaptam rá a fahéjra; mindjárt-mindjárt azt veszem észre, hogy kifogyóban a fahéjkészlet, így most már egyszerre több csomaggal vásárolok.

      Törlés
  7. Júj, de gyönyörű rózsáid vannak!!! Imádom nézegetni őket...
    Nekem csak két pici törperózsám van, de Anyukámnak valóságos rózsás kertje van, Neki is annyira csodaszépek!!
    Ja, a fahéjas csiga bármikor jöhet... :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...