Zöldhagymás krumplifasírt

Mifelénk krumplifasírt a tájegységenként más-más nevet viselő -tócsni, lopcsánka, cicege- népszerű étel. Mifelénk, mármint a Szilágyságban. Ez olyan érdekes... itt élünk már 15 éve, de az otthon mégis ott van, ugyanúgy, mint a mifelénk.
De térjek vissza ide haza.Szóval a krumplifasírt elég gyakran készül, s elég változatosan. Időnként kerül bele répa vagy cukkini is; ezúttal zöldhagymát aprítottam hozzá. No meg elmaradhatatlan mellőle valamilyen mártogatós, ami szintén mindig más, hangulatomnak, az otthon fellelt alapanyagoknak megfelelően. Most kapros készült hozzá.
Nem szoktam mérni a hozzávalókat, csak úgy gondolomra kerül bele minden. Mint minden ételbe, amit főzök.
Hozzávalók:

  • kb. 1 kg krumpli
  • 6 tojásfehérje vagy 3 egész tojás
  • bors
  • 3 szál zöldhagyma
  • kis csokor petrezselyemzöld
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 5-6 evőkanál liszt
  • olaj a sütéshez
A mártogatóhoz:
  • 3 dl tejföl
  • kis csokor kapor
  • a zöldhagyma fehér része
  • csipet só
  • csipet fehérbors
Így készült:
A megpucolt, megmosott krumplit a reszelő nagyobb lyukú oldalán lereszeltem. Hozzáadtam a tojásokat, a fűszereket, összezúzott fokhagymát, apróra vágott petrezselymet és hagymaszárat - a fehér részét eltettem a mártogatóhoz. Összekevertem annyi liszttel, hogy összeálljon a massza.
Serpenyőben ujjnyi olajat melegítettem. Nem túl forró olajba kanállal halmokat raktam, ellapítottam, s mindkét oldalát szép pirosra sütöttem.
A mártogatóhoz összekevertem a tejfölt az apróra vágott hagymával, kaporral, sóval, borssal.
Ilyen sok lett belőle:
Eddig nem jutott eszembe, hogy ez is jó tojásfehérje-faló lehet. De ha már ott volt a maradék, felhasználtam, s persze hogy így is jó lett.
Ha már a mifelénknél tartottam, miközben írtam a hozzávalókat, eszembe jutott, hogy e néhány hozzávaló megnevezésének esetében is mennyi az eltérés. Hogy bizony az újhagymát zöldhagymának hívjuk, a petrezselyem pedig a növény gyökere, a levele petrezselyemzöld. A fej fokhagymát cikkekre, és nem gerezdekre bontjuk. 

1 megjegyzés:

  1. Mi tócsninak nevezzük, de a többi elnevezése is ismerős. Finom mártogatóst készítettél hozzá, szépek így együtt a tányéron :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...