Habos-lekváros korongok

Vasárnap délután sütöttem és sütöttem. Két édeset és a pogácsát terveztem sütni. Egyik tepsit kivettem, másik megpakolt tepsi váltotta a sütőben. Rakosgattam tányérra a kisült sütiket, közben a család tagjai sorra surrantak a konyhába kóstolgatni. Azon vettem észre, hogy hiába pakolom az újabb kisült adagokat egymásra, inkább apad, mint gyarapszik munkám eredménye. Mit volt mit tenni... a pogácsától megmaradt tojásfehérje felhasználása végett és a sütiállomány gyarapítása céljából -elég sok fele kell ám csomagolni belőle- kreáltam egy újabb sütit.
Fotó nem is készült róla, csak kisülés után a tepsiben, majd egy másik a többi süti társaságában:

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg margarin
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 tojás
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
A korongokra:
  • 4 tojás fehérje
  • 25 dkg cukor
  • sárgabaracklekvár
Így készült:
A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, majd a többi hozzávalóval tésztává gyúrtam.
1-2 órát pihentettem.
Enyhén lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, közepes pogácsaszaggatóval korongokat szaggattam belőle.
A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá vertem.
Habzsákba szedtem, a korongokra koszorút nyomtam, közepére 1-1 teáskanálnyi lekvárt tettem.
175 fokos sütőben addig sütöttem, míg a hab enyhén színeződni kezdett.

A habos is finom lett, de nekem a lekváros kiflicskék lettek a kedvenceim. Holnap azzal folytatom:-)

4 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...