Fahéjas süti

Ezt a sütit rövid időn belül kétszer is megsütöttem. S akkor sem sikerült az eredeti recepthez csatolt fotón láthatót elérni. Azért már van 1-2 tippem, hogy mit is kéne még máshogy csinálni, majd ecsetelem.
Az első próbálkozás eredménye:
A másodiké pedig:
Először úgy gondoltam, sok a tej a liszthez, ezért csökkentettem a mennyiségét. Ez hiba volt. A másik hiba: a tészta egy részét a tetejére, a mázra kanalaztam, másodjára rájöttem, a máz úgyis belesüllyed sütés közben. Az ismétlésnél betartottam szó szerint a receptben leírtakat, egy kivétellel: margarint használtam vaj helyett. Na ezt hibáztam el, mert a margarin eláztatta a tésztát.
Mivel így, a sok bakival együtt is ízlett mindenkinek a süti, meg kell sütnöm újra, de szigorúan vajjal.
Akkor jöjjön a recept:

Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 tojás
  • 4,5 dl tej
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg vaj, megolvasztva
A mázhoz:
  • 15 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 1 evőkanál fahéj
Így készült:
A tésztához valókat összekevertem, a tejet fokozatosan adagolva, hogy simára lehessen keverni.
A megkevert masszát papírral bélelt tepsibe öntöttem.
A mázhoz megolvasztottam vajat, elkevertem a kristálycukorral és fahéjjal, e elosztottam a tészta tetején.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult (30-35 perc). 

(Recept innen: Receptözön 2014/5.)
A tetejéről elhagytam mindkét alkalommal a 40 dkg cukorból készült rumos bevonatot- ezt már soknak találtam.
Végül is ilyen egyszerű, mégsem sikerült a kívánt látványt előcsalogatni. Mert nem az ízével volt gond. Kellemesen fahéjas, s bár a tészta önmagában száraz lenne, az öntet ezt ellensúlyozza. S többen almásnak gondolták, holott almát még csak nem is látott:-)

2 megjegyzés:

  1. Gerdi, na, alakul azért! Ha száraz, lehet tényleg kell bele egy kis alma... gondolom a fahéj miatt asszociálnak rá. Amúgy tetszik a recept, szeretm a fahéj illatát, jzét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, mennyire igazad van, 2-3 reszelt alma segítene a kevert alapon. Amúgy is várat még magára a végső forma, amivel elégedett lehetek:-) Köszönöm az ötletet!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...