Rakott brokkoli

Azért sem sütit hozok:-)
Fiammal sokat beszélgetünk. Minden nap beszámol az iskolában történtekről, legalábbis azon részéről, gondolom én, melyet az orromra kíván kötni. Éppen azt mesélte, hogy arról beszélgettek az osztályban, hogy a legtöbben mennyire utálják a brokkolit, Őt is beleértve. Nevettem is egyet, hisz épp brokkoli készült a beszélgetés helyszínén. Rakott brokkoli. Húzta is máris az orrát, de a kísérőként tervezett rántott hús gondolata megvigasztalta. Az soha nem vált ki hasonló reakciót belőlük, sőt, nem bírok eleget sütni belőle.

Hozzávalók:

  • 1 kg krumpli
  • 50 dkg brokkoli
  • 1 teáskanál házi ételízesítő
  • só, bors
  • 2 tojás
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • 3 dl tejföl
  • 20 dkg reszelt sajt
  • 1 evőkanál olaj
Így készült:
A krumplit héjában megfőztem, még melegen megpucoltam.
A brokkolit sós, ételízesítős vízben megfőztem, leszűrtem.
A lisztet előbb egyik tojással elkevertem, majd hozzáadtam a másikat, simára kevertem. Sóztam, borsoztam, majd a tejfölt és reszelt sajtot is belekevertem.
A tepsi alját vékonyan kiolajoztam. Beleaprítottam a főtt krumplit, kis sót szórtam rá. Erre került a brokkoli feldarabolva. Leöntöttem a tojásos-tejfölös keverékkel, s 190 fokos sütőben pirulásig sütöttem.

A két gyerek is aktívan részt vett az étel elkészítésében. Míg én a húst sütöttem, ők aprították a krumplit. Talán ennek is köszönhető, hogy olyan finom lett, hogy még ők is megették. Szó nélkül:-) 
Szezámmagos rántott hús készült hozzá, de úgy magában is megenném, vagy másféle zöldséggel dúsítva, vagy éppen főtt tojással, hagyományos rakott krumpli módra.
Annak meg kimondottan örülök, hogy még egy "nemszeretem" zöldség kipipálva:-)

15 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat készítettél. Én minden rakott dolgot imádok és ilyen módon elkészítve a gyerekek is szívesen megeszik. A rántott hús pedig minden gyerek kedvence, jó kis motivációs tényező a brokkoli elfogyasztására :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm! Én is szeretem a rakott dolgokat, már azért is, mert beteszem a sütőbe, aztán ott elkészülnek magukba. Na jó, előtte van egy kis macera, de hát mivel nincs?

      Törlés
  2. Gyerekkoromban én sem szerettem... nem tudom, miért? Néhány éve viszont kifejezetten imádom, bárhogy is készül is.
    Annyira guszta a fotód, ahogy a sajt ráolvad a brokkolira, hmm...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, köszönöm! Remélem, a gyerekeim is eljutnak erre a szintre:-) Lassan ugyan, de haladnak!

      Törlés
  3. A brokkoliért én sem vagyok olyan nagyon oda, de így megsütve, sajttal a tetején szeretem :-) Nagyon szépek lettek a képeid :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! Én mindenképpen szeretem a brokkolit, a karfiolnál is jobban.

      Törlés
  4. Én is megenném rántott hús nélkül is:) Szeretem a brokkolit:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, akkor meghagyjuk a rántott húst a gyerekeknek:-)

      Törlés
  5. Nekem is jöhetne magában, amúgy is évente talán kétszer készítek rántott húst. Érdekes nálunk mindenki szereti a brokkolit, a lányom kedvence:) Kellemes hétvégét, szép ünnepet nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk -sajnos- gyakori vendég a rántott hús. Már sütöttem sütőben is, hogy ne együnk annyi olajban sültet. Úgy is finom.
      Köszönjük, kellemes hétvégét Nektek is!

      Törlés
  6. Húh, ez fincsi lehet! El kell készítenem, mert imádom a brokkolis ételeket! :)

    VálaszTörlés
  7. Húúú, Gerdi! Ez de jól hangzik!! :) Szép hétvégét Nektek! :)

    VálaszTörlés
  8. Finom köretet készítettél, szó nélkül elfogadnám én is! :)

    VálaszTörlés
  9. Szeretjük a brokkolis ételeket mi is. Szinte már jobban, mint a karfiolt. Rántott hússal pedig mennyei lehetett :-)

    VálaszTörlés
  10. Én nagyon szeretem a brokkolit, még muffinba is tettem már! Rakottan rizzsel kerül terítékre, érdemes lenne megkóstolnom, ahogy te készítetted. Praktikusnak találom a tepsiben készült rakottasokat, nagyszerű ételek egy-kettőre készen van... na és egy-kettőre el is fogy ! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...