Epres habos süti

Több, mint öt éve írom a blogot, s epres süti alig van a közel 700 recept között. Nem is tudom, hogy lehet, pedig egyik legközkedveltebb gyümölcs. Talán mert a saját termés épp csak csemegézni elég, boltban nem igazán veszek, a tavalyi "szeddmagad" eperadagból meg lekvár lett. Amit idén nem főzök, mert még van belőle. Tegnap viszont meglepetésemre egy egész tál epret sikerült szedni a kertből. Ennyi még nem érett be egyszerre! :-) El is határoztam, hogy epres süti lesz a hétvégére. Hogy milyen is legyen, még kérdés volt. Mintegy órányi keresgélés után aztán feladtam, s a habos női szeszély ihlette sütemény lett belőle.

 Hozzávalók:

  • 6 tojás
  • 22 dkg cukor + 7 evőkanállal
  • 1 narancs (vagy citrom) leve
  • 25 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 40 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • csipet só
  • 25-30 dkg eper
Így készült:
Az epret megmostam s mérettől függően 2-4 darabra vágtam.
5 tojást szétválasztottam.
Egy egész tojást és a sárgákat elkevertem a 22 dkg cukorral, vaníliás cukorral. Hozzáadtam a narancslevet, a mikróban megolvasztott margarint és alaposan elkevertem. Belekevertem a lisztet, sütőport, végül több részletben a 2 dl tejet.
A masszát nagy tepsibe simítottam, rászórtam az eperdarabokat.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Közben a fehérjéket előbb a csipet sóval, majd a 7 evőkanál cukorral felvertem, jó keményre. 
A megsült sütire simítottam habot, majd visszatettem a sütőbe, de előtte kikapcsoltam. Addig hagytam a forró sütőben, míg a hab egy kis színt kapott. Kihűlés után szeleteltem.


A tészta finom, puha lett. A habon apró cseppek képződtek, akaratom ellenére, de jól áll neki! :-)

6 megjegyzés:

  1. Csodás szeletek, nemhiába a hazaiból a legfinomabb :-)

    VálaszTörlés
  2. A tavaszban az eper az egyik legjobb dolog, imádom. Ezt a sütit is falnám, nagyon csodásak. Olyan szépen sorakoznak és az a vastag habréteg, hmmm... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Én mindent szeretek a tavaszban, de legjobban a sok zöldet. Persze az eper sem kullog hátul! :-)

      Törlés
  3. Az apró cseppeket a habon- angyalok könnyének hívják, mert sír a süti! :) A süti önmagát díszíti így, szerintem nagyon szép :) Az epret szeretem, és nemcsak sütiben :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, már megint tanultam tőled! :-) Még nem hallottam ezt a megnevezést a habon megjelenő cseppekre. De miért is sír a süti? Csak nem, mert megesszük? :D

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...