2016. szeptember 5., hétfő

Túrós szív

Négy éven keresztül jártam hétvégente Vácra... Nem is olyan rég volt, mégis olyan távolinak tűnik. Nem kívánta semmi porcikám, amolyan sors által rám kényszerített dolog volt, de végigcsináltam, s munkám is lett végül. Az egész arról jutott eszembe, hogy menet vagy jövet útba ejtettem egy pékséget, ahonnan mindig nagyon jó illatok terjengtek, s csakhamar a kedvencemmé vált az ott kapható túrós szív, amiből néha a gyerekeknek is hoztam haza. Vagy éppen sós perecet, a másik kedvencet. Gondoltam, teszek egy próbát itthon is, a szokásos szerda esti sütögetés keretében. Nem a pereccel, ahhoz még kell gyűjtenem a bátorságot, a szívvel, mert valahol láttam videót, hogyan formázzák.
Így sikerültek:

Hozzávalók:

  • 4,5 dl tej
  • 4 evőkanál cukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1 csapott teáskanál só
  • 1 kg liszt
  • 2 tojás
  • 12 dkg vaj
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 3 evőkanál tejföl
  • 20 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás pudingpor
Így készült:
4 dl tejet megmelegítettem, elkevertem benne egy evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót, többi cukrot elmorzsoltam a vajjal.
Hozzáadtam a tojásokat és élesztős tejet, s összegyúrtam. Közben még kevés tejet adtam hozzá, úgy fél dl-t, hogy ne legyen nagyon kemény a tészta.
A megdagasztott tésztát letakarva kelni hagytam.
A töltelékhez a túrót villával áttörtem, majd elkevertem a hozzávalókkal.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, 16 gombócra osztottam.
Mindegyiket nagyjából téglalap alakúra nyújtottam, elkentem rajta egy evőkanál tölteléket -ami időközben a megolvadt cukortól elég folyóssá vált-. Feltekertem, mint a kalácsot, majd kettéhajtottam. Letettem a deszkára úgy, hogy egymáson legyen a két összehajtott fél, s középen átvágtam, de nem teljesen, a két vég találkozásánál maradjon egyben. Az átvágott részt kihajtottam két oldalra, s így tettem a tepsibe, amit papírral béleltem.
Hagytam kevés ideig kelni, majd 180 fokos sütőben pirosra sütöttem.
Ahogy a kelt tészták, ez is frissen a legfinomabb, de jó volt másnap tízóraira is, azaz nekem ebéd gyanánt szolgált a munkahelyen. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Az ilyen megformázott sütik mindig nagyon mutatósak tudnak lenni :-)

    VálaszTörlés