Pizzás kifli

A "mit pakoljak tízóraira" kérdésre válasz ez a kifli. Maradék felvágott mindig akad a hűtőben, sajt úgyszintén. A tölteléket belerejtve a tésztába meg csomagolni is könnyebb.


Hozzávalók:

  • 4 dl tej + szükség szerint
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 kg liszt
  • 2 teáskanál só (púpozott)
  • 25 dkg margarin
  • 2 tojás
A töltelékhez:
  • felvágottszeletek (sonka, szalámi)
  • 30-35 dkg sajt
  • pizzaszósz (sűrített paradicsom, pici olaj, só, bors, paprika, oregánó, bazsalikom keveréke)
Így készült:
A 4 dl tejet megmelegítettem a cukorral, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
Közben a lisztet, sót elmorzsoltam a margarinnal.
Beleütöttem a tojásokat is, az élesztős tej is belekerült. Megdagasztottam. Ha szükséges, még kerülhet bele tej. 
A tésztát letakarva kelni hagytam.
A felvágottat felkarikáztam-szeleteltem, a sajt egy részét lereszeltem-ez kerül majd a kiflikre-, a többit hosszúkás darabokra vágtam.
Elkészítettem a szószt: összekevertem a belevalókat. Régebb hagymát is pergeltem bele, ez elmaradt. Pedig jót tesz neki.
Mikor megkelt, 6 részre osztottam. Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, 8 részre vágtam - mint a pizzát.
Mindegyik kiflire pakoltam kevés paradicsomos szószt, egy-egy darab felvágottat és sajtot.
A kifliket felsodortam, tepsibe pakoltam, megszórtam reszelt sajttal.
180 fokon szép pirosra sütöttem őket.
Nem hiszem, hogy telik el hónap úgy, hogy ne süssek pizzát, így vagy úgy. Mindenki szereti, nem kicsit. Mindig jó sok készül, így meg van oldva a vacsora és a másnapi tízórai is. 

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet volt ezt megsütnöd! Finom vacsora, tízórai vált belőle. Mi is nagyon szeretjük a pizzát, ha nem is olyan sűrűn mint Te, de szoktam sütni. Házi pizzaszósszal, amit Apukám szokott eltenni, kis üvegekbe, ami egyszerre elfogy :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Nagyon ügyes az Apukád, még pizzaszószt is főz? Ketchupot én is szoktam, de a pizzaszószt nem. Azt mindig megkeverem...

      Törlés
  2. Nálunk is mindig péksütibe végzik a "maradékok" amik már senkinek sem kellenek. Így felhasználva pedig, nem győzzük falatozni. :) Finom lehet ez a kifli is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Direkt veszek egész rúd szalámikat, hogy mindenképpen legyen maradék, és süthessek belőle valamit! :-) Persze a család örömére, mert szeretik a pizzát minden formában.

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...