Krémes tojásfehérje-süti

Már javában belevetettük magunkat az évbe, de most ragadnám meg az alkalmat, hogy boldog új évet kívánjak mindenkinek, aki erre jár, meg annak is, aki nem! :-) Ezzel a finom sütivel, ami a gyerekek szilveszteri bulijára készült, a karácsonyi sütés-főzés során termelt tojásfehérje-maradékból. Nem terveztem el előre, milyen lesz, csak annyi volt biztos, hogy el akarom használni a fehérjéket. Menet közben körvonalazódott, s egy finom sütike lett belőle. :-)

Hozzávalók:A diós laphoz:
  • 6 fehérje
  • 6 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál liszt
  • 10 evőkanál darált dió
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só
A kókuszos laphoz:
  • 5 fehérje
  • 5 evőkanál cukor
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
  • 1 evőkanál liszt
  • 5 evőkanál kókuszreszelék 
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A diós laphoz a tojásfehérjét előbb a csipet sóval, majd a cukorral felvertem. Hozzáadtam a lisztet, diót, sütőport, s óvatos mozdulatokkal összekevertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, 170 fokon sütöttem. Addig sült, míg a teteje szépen pirulni kezdett.
A kókuszos lappal is ugyanígy jártam el.
A krémhez a pudingporokat simára kevertem kevés tejjel, majd a többit is hozzáadtam. Kis lángon állandóan kavarva sűrűre főztem.
Hagytam kihűlni, közben sűrűn megkevertem, hogy ne legyen majd csomós.
A vajat a cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzáadtam a kihűlt pudingot.
Fele krémet a diós lapra kentem, erre került a kókuszos lap. A krém másik felébe került a kakaó, elkevertem. A kókuszos lap tetejére simítottam. 
Tetejét kókuszreszelékkel szórtam be.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...