Csokis-diós kifli

Még volt egy kevés darált dió, hétvégi süti lett belőle. Hirtelen ötlettől vezérelve a töltelékbe reszelt csoki is került. Annyira nem uralta az ízvilágot, de benne volt!

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 60 dkg liszt
  • csipet só
  • 20 dkg zsír
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 evőkanál porcukor
  • 3 tojássárga
  • 4-5 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 12 dkg darált dió
  • 3 tojásfehérje
  • 6 evőkanál cukor
  • 5 dkg reszelt étcsoki
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, sütőport elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a sárgákat és annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta.
Míg elkészült a töltelék, pihenni hagytam.
A töltelékhez a fehérjéket a cukorral kemény habbá vertem. Belevegyítettem a darált diót és reszelt csokit.
A tésztát 6 részre osztottam. Mindegyiket vékony kerek lappá nyújtottam, majd 8-ba vágtam. Előbb ketté, majd még ketté, s feleztem minden negyedet. Mindegyikre mokkáskanálnyi tölteléket tettem, felsodortam, tepsibe pakoltam.
180 fokos sütőbe világosra sütöttem őket.

Pici porcukort is szórtam rájuk, de anélkül is fogyasztható.
A diótöltelék lekvárral keverve is finom. Barátnőmtől hallottam, hogy ő a folyósabb lekvárokba szokott keverni kevés diót, hogy a sütibe maradjon a töltelék. Én fordítva csináltam már, a dióhoz kevertem kevés lekvárt, hogy összefogja. 

2 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...