Meggyes-diós süti

Bár még november elején megnéztem, hogy mikor is írtam az első bejegyzésemet, s a napján, sőt még utána sem jutott eszembe! A lényeg, hogy időközben 8 éve is elmúlt, hogy elkezdtem blogot írni. Megvolt ennek is a története, közben meg bizony sok víz lefolyt a Dunán; néha meginogtam, tartottam kisebb-nagyobb szünetet, de aztán csak folytattam, az utóbbi időben számomra is meglepő lendülettel. Nekem kell ez a kis "kikapcsolódás"...
Mielőtt nekiláttam a bejegyzés megírásának, néztem át a tartalékban lévő fotókat- nagyon sok van, s közben folyamatosan sütök-főzök-fotózok újabbakat is. Azt hiszem, még egy darabig űzöm ezt a "mesterséget"!
Sok mindenről beszámolhatnék a 8 évvel kapcsolatban, de nem teszem. Inkább egy finom sütit hozok! 😊
A krémes sütik alapja többnyire piskóta volt, de én a rohanó időnek köszönhetően rákaptam a kevert sütikre. Azokon is finom a krém, vagy inkább fordítva, a krém alatt a puha, csak összekeverem-tészta is igen finom tud lenni. A már említett szombati munkanap délutánján a csudának volt kedve piskótához tojást szétválasztani, habot verni s így tovább... Mindent bele a tálba, egy kis kevergetés, s mehet a tepsibe. A krémet meg Férjuram pihenés közben kikavarta.  Így alig volt dolgom. 😄




Hozzávalók:
A laphoz:

  • 3 tojás 
  • 20 dkg cukor
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 30 dkg liszt
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg vaj
  • 18 dkg cukor
  • 10 dkg darált dió 
  • + maréknyi darált dió a tetejére
Így készült:
Előbb megfőztem a pudingot: a két csomag vaníliás pudingot kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet, vaníliás cukrot és állandóan kavarva sűrűre főztem.
Hagytam kihűlni, közben sűrűn megkavartam.
A tésztához előbb a tojásokat kevertem el a cukorral, majd belekerült a többi hozzávaló, -a meggy kivételével-, s sima masszát kevertem belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe borítottam (28×32 cm-es), a meggyet a tetejére szórtam, s 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
A krémhez a vajat a cukorral kikeverjük, majd kanalanként belekerül a közben kihűlt puding. Legvégül a dió került bele.
Mikor kihűlt a lap, a tetejére simítottam a krémet, s darált dióval beszórtam.

Első gondolat reszelt csoki volt a tetejére, de a dió kéznél volt, így azzal szórtam be. Csak hogy ne maradjon csupasz.
Bár olyan kitalált süti -igaz, egy fotó azért inspirált, amin meggyes kakaós lapon diókrém volt-, nagyon finom lett, mindenkinek ízlett. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, tetszik a megszórt dióval a teteje is :-) Fincsi lehetett!
    Gratulálok a 8 évhez, csak ilyen kitartással tovább, a saját és a mi örömünkre :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...