Hamis mézes szelet

Leányzóm bejelentette, hogy péntek délután marad a barátnőivel iskola után. Apja persze vállalta, hogy majd érte megy. Mindig megteszi értük. :-) S ha már úgyis sütőben készült a vacsi, gyorsan kevertem egy sütit is,hogy a csajos bulin legyen nekik harapnivaló. Már kaptam is fotót a kiürült sütisdobozról. 😊 Receptet sem sokáig keresgéltem, épp azelőtt akadt meg a szemem ezen a recepten. Igaz, alaposan átszerkesztettem, tettem hozzá tojást is és több olajat meg lisztet, és a csokit  lehagytam a tetejéről. Anélkül is finom. De tényleg, amilyen egyszerű, annyira finom is. Íze is, meg állaga is nagyon jó.




Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:
  • 2 tojás
  • 2 bögre cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 3 bögre liszt
  • fél bögre olaj
  • 1 bögre tej
  • 1 üveg őszibarackdzsem (vagy más lekvár) (3 dl)
Így készült:
A tojásokat a cukorral, fahéjjal, szódabikarbónával kikavartam, majd a többi hozzávalót is belemértem, lekvárostul, s alaposan elkevertem.
Tepsibe borítottam, tűpróbáig sütöttem. Tepsi mérete: 26×34 cm.
És tényleg mézes ízű! :-) Biztosan a fahéjnak köszönhetően. Mivel darabos lekvár került bele, így gyümölcsdarabkák is vannak benne. Eredetileg sárgabaracklekvár kell bele, de ezzel is igen finom volt. És ha még az a csoki is rákerül, nem szégyellném ünnepeken vendégek elé tenni! 😊

2021. július 24.
Azóta már többször készült a süti, legutóbb tegnap. Történt, hogy a lányok érettségi után szétszéledtek, mindenki járta a maga útját. Hédi panaszkodott is, hogy nem keresik őt. Tegyük hozzá, hogy Ő sem kezdeményezett. Aztán a tanév végén mégiscsak egymásra találtak, legalábbis a csapatból néhányan. Tegnap épp egyikük szülinapjára mentek, s újra megsütöttem nekik ezt a sütit, a régi szép napok emlékére. Ezúttal csoki is került a tetejére, bár ebben a melegben nem volt a legjobb ötlet, nem akart megdermedni. Meg sem kérdeztem, milyen állapotban érkezett meg a süti, de a tálca üresen került haza. 
Ugyanúgy készült, mint előzőleg, csak a lisztet púpos bögrével mértem,  s olajból 3/4 bögrével került bele. A lekvár pedig az ősszel főzött alma-körte volt. No meg a csoki a tetején: 10 dkg tejcsokoládé két evőkanál olajjal felolvasztva, ez becsorgatva 5 dkg, 1 evőkanál olajjal felolvasztott fehér csokoládéval.





2 megjegyzés:

  1. A legjobb dicséret, ha kiürül a tál, vagy a sütisdoboz :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy bizony! :-) Ma sütöttem egy újabb tepsivel belőle! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...