Mandarinos kekszek

Nekem is hozott valamit a Mikulás:-)
Persze mihamarabb fel kellett avatnom.  A formákhoz tartozó könyvből választottam receptet, amit csak ici-picit alakítottam át. Annyira finom lett a keksz, hogy karácsonyra is szándékszom készíteni belőle. Talán nagyobb mennyiséget, többféle ízesítéssel.
Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 15 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 kicsi mandarin héja lereszelve
A mázhoz:
  • 15 dkg porcukor
  • mandarinlé
  • színes cukorkák
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. 
Egyórányi pihentetés után vékonyra nyújtjuk (3-4 mm-re), kiszaggatjuk, előmelegített sütőben világosra sütjük.
Ha kihűltek, bevonjuk a mázzal, színes cukorkával, tortadarával díszítjük.
A mázhoz a porcukrot elkeverjük annyi mandarinlével, hogy kenhető masszát kapjunk.

Férjem óhajára nem vontam be mázzal az egészet, mert ő jobban szereti úgy. 
Hogy vált be a kiszúró? Nem lett a kedvencem. Annyiból jó, hogy nincs sok hulladék, de elsőre nem vágta át teljesen a tésztát, a következőnél jól lenyomogattam-ütögettem. Aztán mégis a számtalan, "hagyományos" formához folyamodtam. De legalább egy kacattal több van a sütikellékes fiókban:-)

13 megjegyzés:

  1. Pedig már áradoztam erről a kiszúróról , mert láttam az egyik blogon és gondoltam milyen jó lehet! A sütik nagyon guszták, aranyosak azok a kis cukorkák rajta!

    VálaszTörlés
  2. Jajjj, de jól hangzik! És azok a merészen előkunkorodó mandarinhéj darabkák, hmmmm! Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Éva, biztosan van, akinek beválik a sütiforma. Nem mondom, hogy soha többet nem használom, de valahogy a régiekkel jobban esik dolgozni:-)

    Adél, köszönöm:-) Én meg máz alá rejtettem a "merészen kunkorodó mandarinhéj darabkákat" :-)

    @ndre@, köszönöm! Nekem nagyon ízlett, remélem, másnak sem lesz csalódás...

    VálaszTörlés
  4. Biztosan nagyon jó kislány voltál! Szuper ez az ajándék, a süti is! :)

    VálaszTörlés
  5. Jó, illatos, finom keksz, az a mandarinos máz végképp csábítóvá varázsolja. Hasonló formával küzdöttem meg én is a mézesek sütésénél, előszeretettel folyamodtam és használtam a megszokott kiszúró formákat... Pedig tényleg jó ötlet, csak nem elég mély talán a forma, nem?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet mandarinnal:) Narancsosat és citromosat már sütöttem, mindegyik finom. És nagyon szépen kidíszítetted őket:)

    VálaszTörlés
  7. Petra, igyekeztem jónak lenni:-) Köszi!

    Vicuska, Te is? Elég mély a forma, csak nem elég éles az alja. Nem szívesen vágja át a sütit, alaposan kell rá hatni.

    Trollanyu, köszönöm! Nekem is ízlik minden citrussal ízesített süti.

    VálaszTörlés
  8. Annyira mélyen nem érkeztem tanulmányozni, csak azért tűnt nem elég mélynek az én formám, mert szépen kivágja, illetve bevágja a tésztát, de egy fél mm-t meghagy és pont ezért nehezebb a formákat szétszedni, mert esetleg mégsem pont ott szakad, ahol kéne neki, ettől icipicit rongyosabb a széle. De ettől függetlenül tetszett, hogy egyszerre több is készül. A kis egyéni kiszúró formákra meg jobban tudok nyomást gyakorolni :D Ebből kiindulva a mézeseim 2/3-ra azzal "hatottam, velük lett befejezve a hadművelet!

    VálaszTörlés
  9. Micsoda illat lehet nalatok!!!!

    VálaszTörlés
  10. Köszi a receptet,gyorsan ki is próbáltam: az osztályom tesztelte a karácsonyi ajándékozós "partin":)) pozitív a visszajelzés:))

    VálaszTörlés
  11. Pedig már meg akartam kérdezni, hol lehet ilyen praktikus eszközre szert tenni, de lebeszéltetek. Nekem az egyes kiszúróim egy része is ilyen életlen, és volt pár amit ki is dobtam! :(
    A kekszek nagyon szépek lettek és tetszik a recept is, citrommal, naranccsal is jó lehet! :DD

    VálaszTörlés
  12. Réka, néha mandarinillat:-)

    Latinka, szívesen! Nagyon örülök, hogy elkészítetted, hát még annak, hogy ízlett is:-)

    Barbi, lehet, neked beválna a forma. Azért elárulom, újra az Alexandra Kiadó Mikulása járt nálunk. Nem is drága...
    Én is tervezem sütni más ízben is.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...