Ropogós falatkák

Még lenne néhány karácsonyra készült süti, de úgy tűnik, a zöme marad jövőre. S holnap sütöm az újabbakat:-)
Idén még egyet-kettőt közzéteszek,  többre nem lesz időm.
 Most azért ezt, mert nekem ez volt a kedvenc, ebből  rágcsáltam legtöbbet. A receptet a tavalyi Blikk Nők adventi különszámában találtam. Nem is tudom, eddig hogy kerülte el a figyelmemet. Tényleg nagyon finom, kellemes rágcsálnivaló.

Hozzávalók:

  • 10 dkg dió
  • 10 dkg mogyoró
  • 10 dkg mandula
  • 12 dkg cukor
  • 4 dkg vaj
  • 1 evőkanál méz
  • 20 dkg tortabevonó étcsoki
Így készült:
A csonthéjasokat kissé megpörköltem, amennyire lehetett, ledörzsöltem a héjukat. Durva darabokra vágtam őket, 2-3 darabra mindegyiket.
A cukrot karamellizáltam. Amikor elérte a kellő színt (ne legyen túl sötét), hozzáadtam a mézet és vajat. Kis lángon addig kevergettem, míg egyneművé vált. Ekkor levettem, hozzáadtam a diót, mogyorót, mandulát. Összekevertem, hogy lehetőleg mindenhova jusson a karamellből. 
Vékonyan olajozott fóliára kiskanál segítségével kis halmokat rakosgattam. Ez nem ment annyira könnyen, kissé rá kellett segíteni kézzel, hogy összetapadjanak, egy kupacba maradjanak.
Mikor megdermedtek, a csokit gőz fölött felolvasztottam. Kanállal egyenként belemártottam a halmokat, sütőpapírra raktam. Nem jutott az összesre a csoki, az utolsó daraboknak éppen csak megmutattam . De Férjemnek ezek ízlettek jobban.
Én nem válogattam, a nagyon csokis is jó volt:-)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi lehet! Szerintem én sem tudnék ellenállni, és a nagyon csokisakat részesíteném előnyben! :)

    VálaszTörlés
  2. Én felülről lecsorgatnám a csokit a halmokra, kevésbé macerás, mint mártogatni- bennem jó konkurenciára találtatok volna mindketten :D

    VálaszTörlés
  3. Nekem is mindegy volna csokis vagy kevésbé csokis:) Nagyon finom lehet és gyorsan elkészíthető.

    VálaszTörlés
  4. Hi this is a great sharing thanks a lot !!!

    VálaszTörlés
  5. Máris nagyon szeretem ezt a ropogtatni valót! Magvak és csoki, remek! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta és jó kis ropogtatni való!
    Boldog Új Évet kívánok !

    VálaszTörlés
  7. Egészségben, örömökben, sikerekben gazdag, boldog új évet kívánok! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...