Diákcsemegés gyümölcskenyér

Ott kezdeném, hogy két évvel ezelőtt, mikor még nem laktunk itt, Férjemmel éppen a lépcsőt festettük, s majdnemkész házunkba bekopogtak a betlehemező gyerekek. Úgy megörültem nekik, felért egy kis házavatóval. Igaz, még egy hónap eltelt, mire beköltözhettünk, de oda jöttek, pedig tudták, hogy még nem lakunk ott. Nagyon aranyosak voltak. Tavaly is eljöttek, meg is csodálták a közben bekövetkező változást.
Múlt vasárnap is jöttek -volna-, de mi nem voltunk itthon, Apósom meg nem elküldte őket? Lányom kis barátnője péntekre ígérte, hogy újra jönnek, én szeretettel vártam őket. Gondolom, az ítéletidő miatt maradtak el, remélem, nem Após gorombasága riasztotta el őket.
Sütit is sütöttem nekik. Aprósütit terveztem, de nem volt időm babrálni vele. Aztán bevillant az előbb Évánál, majd Barbinál látott gyümölcskenyér, melyet csak össze kell keverni, s tovább végzi a sütő a dolgát.
 Előző este gyorsan végigfutottam a friss recepteket, többek között Barbi gyümölcskenyerét is. Reméltem, hogy jól emlékszem a belevalókra, gyorsan összekevertem, kicsit emeltem az adagon, s az orrom előtt lévő diákcsemegét borítottam bele, egy tábla darabolt csokival együtt. Egy részébe kakaót kevertem, hogy még cifrább legyen:-)

Hozzávalók két őzgerincformához:

  • 25 dkg margarin
  • 30 dkg cukor
  • 6 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg diákcsemege
  • 10 dkg durvára aprított csoki
  • citromhéj (kifelejtettem)
  • 1 kiskanál kakaó
Elkészítés:
A puha margarint kikavarjuk a cukorral, egyenként hozzáadjuk a tojásokat ( a fehérjét felverve kellett volna, erre nem emlékeztem), mindegyikkel alaposan elkeverjük. Belekeverjük a sütőporral elvegyített lisztet, a diákcsemegét - az aszalt gyümölcsöt, mogyorót, kesudiót 2-3 darabra vágtam-, a csokidarabokat.
Két őzgerinc formát kikenünk, elosztjuk bennük a masszát úgy, hogy kb. ötöde megmaradjon. Ebbe belekeverjük a kakaót, s a világos massza tetejére kenjük.
180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

Enyémnek is volt szépséghibája. Barbiénak az, hogy nem őzgerinc formába sütötte (nem én mondtam, nekem püspökkenyér formában is tökéletes:-) ). Nekem meg egyik eltörött, mikor borítottam ki:
De mire kihűlt, mintha összeforrt volna. 
Tényleg nagyon finom. Mikor kisült, a töröttből megettem egy morzsát. Nem voltam feldobva tőle. De mikor kihűlt, s megettem egy szeletet... tényleg nagyon finom. Férjem is jött kíváncsiskodni. Kóstolót követően megjegyzi, nagyon fincsi, de akkor már a második szeletet tüntette el.
Mikor kisült, akkor mentem megnézni, hogy mindent beletettem-e. Akkor derült ki, hogy citromhéj is jól jött volna bele, s a tojások fehérjét habbá verve kellett volna hozzákeverni. De így is jó lett:-)
Éva, Barbi, köszi a receptet! Megtartom:-)

2019.12.09.
Az elmúlt hét hétfőjén névnapom volt. Csak vasárnap este jutott eszembe, egyben az is, hogy ilyenkor a kollégáknak sütivel kedveskedünk. S pont én ne vigyek sütit? Egész héten nem volt időm ilyesmivel foglalatoskodni, aztán pénteken este hétkor nekivágtam- ilyenkor mi másra lenne idő, mint egyszerű, gyors kevert-kavartakra. Egyikük gyümölcskenyér volt, s kismillió recept átböngészése után visszatértem ehhez az egykori recepthez. A lényeg ugyanaz, csak nem tettem bele kakaót, s 10 dkg cukrozott narancshéj meg 10 dkg vágott dió került bele. Most 2 püspökkenyér formában sült. Ezúttal is nagyon finom lett!




12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, már én is láttam, mondjuk nekem van egy receptem amit szoktam használni, de lehet azért ennek is nekiugrok. :) (Nem tudom nagyban megnézni a képeket, mondjuk nem csak nálad. :( )

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett így kétszínűen:) Én is pont tegnap készítettem el Éva gyümölcskenyerét, nagyon finom lett:)

    VálaszTörlés
  3. Csilla, köszi:-) Szerintem érdemes nekiugrani.
    Hogy miért nem tudod megnézni nagyban a képeket, nem tudom, én tök hülye vagyok a számítógéphez, meg a technika terén általában.

    Trollanyu, köszönöm! Én nem bírom ki, hogy ne változtassak rajta valamit:-) Most látom Vicuska sütije készült Nálad, de biztosan ezt is látni fogjuk:-)

    VálaszTörlés
  4. Ez már megint nagyon finom! Vittem! Most már totális bőség zavarában vagyok, mit is süssek karácsonykor?

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett ! Örülök hogy elnyerte a tetszéseteket! Egészségetekre ! Hátha a végéből még a betlehemeseknek is jut!:-))

    VálaszTörlés
  6. Szerintem az egyiket, csak úgy kíváncsiságból, belapátolnám az orrom alá :D Nagyon szépecske és finom!

    VálaszTörlés
  7. Petra, köszi:-) Nem vagy egyedül a tanácstalanságban, én folyton változtatom a sütnivalók listáját, annyi finomságot találok újra és újra.

    Éva, köszönöm, a remek receptet is! Sajnos nem jöttek a betlehemesek...

    Vicuska, köszönöm:-) Megmaradt a betlehemes gyerekeknek félretett süti, mivel nem jöttek, szétosztom köztetek:-)

    Adela, köszi, tényleg finom!

    VálaszTörlés
  8. Mennyi finomságot hoztál, mióta nem jártam erre! Azok a mandarinos kekszek, hm, nagyon tetszenek... és ez az őzgerinc! Szeretem az ilyen csokidarabos sütiket! :)

    VálaszTörlés
  9. Hankka, üdv újra itt:-) Én azért jobban ráérek, bár sose érem utol magam. A mandarinos kekszektől én is odavoltam, még és még akarok sütni belőle:-)

    VálaszTörlés
  10. Ne aggódj én is kihagytam a citromhéjat! Nagyon szép lett a tiéd, és mivel két formában sütötted, hamarabb megsült és nem lett olyan sötét mint az enyém. Örülök, hogy nektek is ízlett! :)

    VálaszTörlés
  11. Barbi, köszönöm:-) Pedig citromhéjjal még finomabb lenne. Így is az volt. Meg az is jó benne, hogy sokféleképpen variálható: azt teszek bele, amit éppen szeretnék:-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...