Karácsonyi ajánlat

Lehet, egyedül vagyok vele, de én még nem állítottam össze a karácsonyi menüt.
Ami az ételeket illeti, maradok a szilágysági hagyományoknál: előétel, ami bármi lehet, ez még nyitott kérdés; húsleves, köret, rántott husi (ezt mindig kitörő örömmel fogadják amúgy is) vagy más sült hús, fasírt, töltött káposzta, ami nem mindig készül, mert a sok más mellett nem fogy el. És süti, süti, süti. Jó sok. A végén mindig kerül belőle a mélyhűtőbe, de akkor sem hagyok alább a mennyiségből. Ezen szoktam mindig legtöbbet tanakodni, most még nem is gondolkoztam rajta igazán.
Arra gondoltam, hogy összeállíthatna mindenki, vagyis akinek kedve van hozzá és persze ideje, a saját blogján lévő ételekből egy karácsonyi ajánlatot - láttam ilyet tavaly is. Így nekem biztos segítenétek a döntésben, talán másoknak is.
Én kezdem, igaz, csak sütikből áll a felhozatal.
Néhány a kedvenc krémes sütiimből:
Mézes zserbó
Kávés kedvenc

Diós-gesztenye páros

Méteres kalács


Aprósütiket is tudok ajánlani:
Gyömbéres labdácskák áfonyalekvárral

Diós-barackhabos isler, az örök kedvenc

Csupa csoki keksz

Ha valakinek nincs kedve bekapcsolni a sütőt:
Tejkaramella

Zebrakocka


Tiramisu

Végezetül néhány sós süti, ami nálunk elmaradhatatlan:
Sajtos perec

Kapros-túrós pogácsa

Krumplis-túrós pogácsa

Én úgy szoktam összeállítani a "sütisort", hogy legyen valami csokis, valami gyümölcsös, apró is, fűszeres is, a sós sem maradhat el. Tehát ízben is, színben is változatos legyen. S ne legyen nagyon édes, mert akkor nem tudok sokat enni belőlük:-) Amúgy sem, mert mire végigeszünk 2-3 fogást, a sütit már csak a szemünk kívánja.
Ha valaki kedvet érez hasonlóhoz, szívesen végignézem, s merítek belőle:-) Persze nem csak sütik sorakozhatnak, de nekem csak ez van.

16 megjegyzés:

  1. Pont most ajánlották nekem a méteres kalácsot, lehet, hogy ki kéne próbálnom! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezek így jöhtnek szépen egymás után:) Köszi, hogy feltetted őket ide egy csokorba. Nálunk vendégek nem lesznek, csak mi öten. Nagyjából már tudom mi lesz,sütikből a kedvenc klasszikusokon kívűl szeretnék majd újakat kipróbálni, itt nálad is van olyan, amit még nem ettem. De azért most megfogadtam, nem fogom a konyhában tölteni az egész karácsonyt:)

    VálaszTörlés
  3. A kapros-túrós pogácsa olyan gyönyörű, mintha Anyám csinálta volna! :-)
    Nagyon tetszenek a receptjeid (az összes), kinéztem belőlük többet is, az ünnepekre szerintem Te leszel a szakácskönyvem!
    Az összes sütid olyan, ami a mi ízlésünkhöz teljesen közel áll.
    További sok sikeres sütögetést kívánok, és minden jót az ünnepekre!:-)

    VálaszTörlés
  4. Egyre járt az agyunk, mert tegnap sütés nélküli sütiket tettem fel. Hogy ételt mit csinálok még nem döntöttem el, de lehet hogy szétnézek én is a blogomon és csinálok egy menűsort. Nagyon jók a kínálataid! A gyerekek mindíg azt mondják hogy: "Minek csinálsz Anyuci annyi féle süteményt? Érdekes mind elfogy az ünnepek végére!:-))

    VálaszTörlés
  5. Jó kis lista! Lehet válogatni, az biztos! Az én sütilistám is meg van már, de úgy látom ötleteket innen is "lophatok".

    VálaszTörlés
  6. Mennyi finomság! A kapros túros pogit muszáj kipróbálnom! :) Nálam is találsz sütikből összeállítást a bal felső sarokban, csemegézz kedvedre! :)

    VálaszTörlés
  7. hmmm...ezekből süssél nekünk is.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki mindegyik!Valószínű, hogy én is tőletek merítek majd "ihletet" a sütiket illetően, de már van egy-két konkrét tervem:mézes-krémes, diótorta, talán somlói.

    VálaszTörlés
  9. Flóra, Neked biztos nem okoz gondot az elkészítése! Amúgy finom süti, nálunk nagy sikere volt.

    Trollanyu, köszönöm! Nekem még nincs jelöltem. Majd írok egy hosszú listát, s válogatok belőle:-) Vendégek nálunk se lesznek, mi megyünk, de azért sütök-főzök, a szenteste az szigorúan a kis családunké. Én nem fogom megúszni az 1-2 napos konyhai ténykedést, de nekem ez hozzátartozik a készülődéshez.

    Mariam, nagyon köszönöm! Nem is tudod, mekkora örömet okoztál soraiddal! Nagyobb dicséretet nem is kaphattam volna:-)
    Köszönöm, és Nektek is békés ünnepeket!

    Éva, jó lenne a Te menüsorodat böngészni!

    Szabina, köszönöm! Megyek hozzád, megnézem a Te ajánlatodat!

    4Gyerek, szerintem rajtad sem fognak ki:-)

    Zsuzsa, köszi! Örülök, ha "ihletet" adhatok:-) Nekem még tervem sincs. Még van egy esemény karácsony előtt, egyelőre az foglalkoztat, aztán ráhangolódok kedvenc ünnepemre is.

    Adela, köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. M@rti, bocsi, kifelejtettelek... Köszönöm neked is! Az ilyenfajta "lopásnak" nagyon tudok örülni:-)

    VálaszTörlés
  11. Hát, ez durva merénylet volt! Sütikről fogok álmodni! ;DDDD
    Gerdi, egyik gusztább, mint a másik. Nagyon szeretem a süti receptjeidet! Én azonban a babapiskótás sütidet fogom karácsonykor elkészíteni...

    VálaszTörlés
  12. Mostanában olyan nagy a hajtás a munkahelyen, hogy nemigen van időm a karácsonyi menüsoron gondolkodni. Szerintem az étellel leszek nagyobb gondban, sütiből nagyon sok jó recepttel találkoztam mostanában, meg persze vannak saját jól beváltak is, most pedig tovább bővítetted a kínálatot, csak tudjak dönteni! :)

    VálaszTörlés
  13. Petra, remélem, nem rémálmok voltak:-))) Amúgy köszönöm! Nem választottál rosszul:-)

    Hankka, itthon is nagy a hajtás, nem bírom utolérni magam. Nekem az is gond, ha túl sok a jó recept -márpedig így van-, nehéz választani. Mindegyiket szeretném:-)

    VálaszTörlés
  14. Jujj, de jók! Na, ebből fogok szemezgetni, az már biztos.
    Nagyon tetszik a blogod, körül-, és visszanézek még :)

    VálaszTörlés
  15. Adél, nagyon köszönöm! Örülök, hogy tetszik a blogom:-) Üdvözöllek nálam, s szívesen látlak továbbra is:-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...