Diós-tejfölös süti

Vége a szünetnek:-)
Össze is gyűjtöttem legalább két hétre való feltöltendőt közben. A hétvégén "kis" összejövetel volt nálunk. Következő hétvégére terveztem, de mindenkinek más programja volt, így előrehoztuk. Én szokás szerint alig mozdultam ki a konyhából, elegem is lett egy kicsit a sütés-főzésből. Szerencsére nem szokott sokáig tartani:-) Egyébként szívesen, kedvvel készülök az ilyen "bulikra", ilyenkor mindenki elengedi magát, s olyan jókat tudunk nevetni. Ezúttal is megérte:-)
Kinéztem három sütit is blogtársaim repertoárjából, végül egy valósult meg, de torta is volt (névnapom volt a múlt héten, tegnap cuki-muki Keresztlányunké, ma meg Anyósomé), meg sós süti, s Anyósom is sütött fincsi sütit.
Mézeskalács konyhájában, itt találtam egy nagyon ígéretes s viszonylag egyszerű sütit. Jó volt a megérzésem, nagyon-nagyon finom lett. Köszönöm a receptet, visszatérő lesz!
Picit változtattam rajta, tényleg picit, de csak azért, mert az eredeti 40 dkg lisztből nehezen nyújtottam volna ki 4 lapot az én nagy tepsimre. Így is megkínlódtam vele, de mindig ez van, ha lapokat kell kinyújtanom.
Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 50 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 1 csomag sütőpor (eredetileg 1/2 evőkanál szódabikarbóna)
  • 1 evőkanál méz
  • 8 dkg darált dió
  • 10 dkg puha margarin
A töltelékhez:
  • 700 ml tejföl
  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg darált dió
Bevonni:
  • 10 dkg tortabevonó csoki
  • 2 evőkanál olaj
Elkészítés:
A tésztához valókat tálba tesszük, összegyúrjuk. Kicsit nehezen állt össze, de végül még pici lisztet szórtam rá, mert ragadt. Egy éjszakán át hideg helyen pihentetjük a tésztát.
4 részre osztjuk, lisztezett deszkán tepsi méretűre nyújtjuk. Egyenként kisütjük a lapokat. Hamar sül, figyelni kell rá.
A töltelékhez összekeverjük a tejfölt a porcukorral és a dióval, megtöltjük a kihűlt lapokat.
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztjuk, bevonjuk a sütit. 

Mézeskalács tölteléke sokkal világosabb, az enyém másnapra gondolom a diótól elég sötét lett. De tényleg nagyon finom, a tejföl jó krémes, a lapok megpuhultak tőle, szeletelni is könnyű volt. Megenni is:-)
A lapok kinyújtásánál segít egy Anyósomtól ellesett módszer: a tésztát hosszúkás hengerré sodrom, s így látok hozzá a nyújtáshoz. De így sem sikerül formás téglalapot nyújtani, a tepsi hátán tovább nyújtom, igazgatom. No és 2 tepsin sütöttem, még egyik sült, a másikkal ráértem "szenvedni":-)



7 megjegyzés:

  1. Először is nagyon boldog névnapot kívánok neked sok szeretettel! A sütid nagyon guszta és biztosan finom volt! Még eddig nem használtam a krémbe tejfölt de annyi helyen láttam hogy csináljátok egyszer már kipróbálom .

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesen Mindenkit! :) Ez a süti nagyon jól hangzik, nagyon finom lehetett!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kedvelem a tejfeles krémeket, dióval különösen finom, próbáld felhasználás előtt kicsit megpörkölni, ha nincs rá időd, akkor mikrózd meg! Gerdi, Mindnyájatoknak kívánom reményeitek beteljesülését :) Pussz.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gerdi, Nagyon Boldog Névnapot kívánok Neked:)Remélem jó sok finomságot sütöttél és főztél és jót buliztatok:) A süti nagyon szép lett és tuti finom lehet, emlékszem láttam én is Mézeskalácsnál:)

    VálaszTörlés
  5. Éva, köszönöm szépen:-) A tejföl nagyon finom krém tud lenni, elsőre én is gyanakodtam, de meggyőzött. Keksszel összerakva is nagyon finom a cukros tejföl.

    Csilla, köszönöm Mindenki nevében:-) Tényleg finom süti, merem ajánlani.

    Vicuska, nagyon köszönöm! A tanácsot is. Időnként megpergelem, a mikrót is próbáltam, ki is dobhattam utána az edénykémet. Mert figyelmetlen voltam:-)

    Trollanyu, köszönöm szépen a nagybetűs jókívánságot:-) Igyekeztem finomakat sütni-főzni, de baki az mindig becsúszik: a sajtos-tejfölös pipihusit kicsit elsóztam. Megjegyezték, hogy szerelmes vagyok s megették:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon sok boldog névnapot kívánok mindnyájatoknak, elsősorban Neked! A süti nagyon guszta lett, finom lehet ezzel a tejfölös-diós krémmel, viszem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  7. Hankka, nagyon köszönöm:-) A süti igazán finom, olyan könnyű a tejfölös krémtől. Nálunk visszatérő lesz, az már biztos.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...