Csillagpiramis

Még mindig a múlt hétnél tartok. Valami matatósra szottyant kedvem, az aprósütik többnyire ilyenek. Egy vaníliás cukor tasakján találtam ezt a receptet, s felturbóztam egy kis édesköménnyel. Nem tudtam, mire számítsak, így nem mertem túl sokat tenni, de elbírt volna még egy keveset, alig-alig érzett rajta. Az illata az ánizsra hasonlít, nagyon is.

Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 15 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 20 dkg margarin
  • csapott mokkáskanál édeskömény, őrölve
  • porcukor beszórni
  • kis üveg lekvár összerakni
Elkészítés:
A lisztben elmorzsoljuk a margarint, s a többi hozzávalóval összeállítjuk a tésztát. (A cukrot kávédarálón daráltam, az édesköménnyel együtt.)
1 órányi pihentetést követően a tésztát vékonyra nyújtjuk, s három különböző méretű csillag alakú kiszúróval kiszaggatjuk. Tepsibe helyezzük, világosra sütjük őket.
Ha kihűlt, lekvárral összerakunk 3-3, kicsi, középső és nagy csillagot, majd beszórjuk porcukorral. Szűrőből szórva szép egyenletes lesz a cukorréteg.

A kiszúrókat évekkel ezelőtt vettem, 5 méretű csillag formát tartalmaz. A 3 legkisebbet használtam.
A tészta édeskömény helyett bármilyen ízesítéssel finom lehet, az eredeti csak vaníliás volt. Feketeribizli lekvárt használtam, de bármilyen lehet. Persze, nem hátrány, ha savanykás inkább, mint édes. 

10 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon dekoratív:) Én szoktam édesköményt használni, a mézeskalács fűszerkeverékembe is mindig teszek, szeretem az illatát.

    VálaszTörlés
  2. legutóbb én is tettem a mézeskalács fűszerkeverékbe.

    ötletes, bíztos volt mit matani velük.

    VálaszTörlés
  3. Keresztanyám mindig ilyet készített nekünk mikulásra! most már a fiamnak is.

    VálaszTörlés
  4. De guszták lettek! Olyanok, mint sok kis fenyő!

    VálaszTörlés
  5. Egyszerű és gyönyörű! Vittem az ötletet, köszi. :)

    VálaszTörlés
  6. Trollanyu, köszönöm! Én eddig nem használtam édesköményt, de kellemes aromája van, legközelebb őrölök a mézesbe is belőle.

    Anikó, köszönöm!

    Barbi, köszi:-)))

    4Gyerek, nem a leggyorsabban elkészülő süti, de időnként feszültséglevezetésképpen matatok velük.

    Márti, de gondos Keresztanyád van, én nem tudok az enyémről semmit... de lehet, az én hibám.

    Hankka, köszi! A fenyő hasonlattal beindult a fantáziám, hogyan lehetne tovább ragozni ezt a sütit:-)

    Petra, köszi! Tényleg egyszerű, csak kissé időigényes. Karácsony előtt meg nem túl sok van belőle, vagy csak nekem nem?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon mutatósak, ahogy megláttam, az volt az első kérdésem magamban, hogy vajon honnan van hozzá a forma, de aztán olvasom, hogy nem mostanában vetted... :))) Nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  8. Csilla, köszönöm! Mostanában is láttam hasonló formákat, Auchanban, kerek, szív, virág, stb. alakúakat.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...