Meggyes zuzmó

Megakadt rajta a szemem Krisztina blogján. Nem csak a neve miatt, de azért is, mert a süti láttán jutott eszembe, milyen rég is készítettem meggyes sütit. Meg érdekesnek találtam a piskóta készítésének módját. Kis módosításokat eszközöltem rajta, ami leginkább a hozzávalók mennyiségének emelését jelenti. Mert kis tepsivel szóba sem állok ilyen nagy reményű sütik esetében:-)



Hozzávalók:
A piskótához:

  • 6 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 22 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
Így készült:
A meggyet szűrőbe töltöttem, hagytam lecsepegni.
A tojásokat szétválasztottam. A sárgákat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam az olvasztott, de nem forró vajat. A fehérjéket egy csipet felvertem. A sárgájához borítottam, majd több részletben hozzákevertem a sütőporral elkevert lisztet.
Kikent tepsibe simítottam, 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
A krémhez a pudingporok és tej keverékét sűrűre főztem. Időnként megkeverve hagytam kihűlni.
A margarint a cukorral és vaníliás cukorral elkevertem, majd hozzákanalaztam a kihűlt pudingot. habosra kevertem. Végül beleforgattam a lecsöpögött meggyet.
A kihűlt piskótát vízszintesen kettévágtam, megtöltöttem a krémmel.
Akár azonnal is szeletelhető.
Nekem nem lett a krém rózsaszínű, talán nem kellett volna annyira lecsöpögtetni a meggyet. No és kihagytam a rumaromát és a porcukrot a tetejéről. Így is elég édesnek találtam. No és nagyon finomnak:-) Krisztina, köszönet a receptér! Keresgéljél máskor is a régi receptek között, jó dolgok sülnek ki belőlük:-)

3 megjegyzés:

  1. Tényleg érdekes neve van és nagyon guszta sütemény. :) Abszolút megértem, hogy növelted a hozzávalók mennyiségét, ránézésre is gyorsan fogyó sütinek tűnik! :)

    VálaszTörlés
  2. Bocsánat, de ennek semmi köze az igazi meggyes zuzmóhoz. Biztos finom sütemény ez is, csak nem meggyes zuzmó. Itt az eredeti. 26 percnél kezdődik https://www.youtube.com/watch?v=sU3Z6bVZzyY

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen a néven találtam a sütit a fenti linken. Nem én adtam a nevét, eszembe sem jutott utána nézni, hogy nem hamisítványt sütök-e. De azért köszönöm a figyelmeztetést, rögvest utánanézek, milyen is az "eredeti". Az idézőjel csak azért, mert ahány ház, annyi szokás, annyi süti, annyi névvel illetve.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...