Diós apróság

Egyike a húsvéti sütiknek. Hédi állította össze a menüt, végül is róla szólt a nap. Ez a süti éppen nem szerepelt köztük, helyette képviselő fánkot kért, de kiegyeztünk ebbe a gyorsabb és egyszerűbb apróságba. Össze szerettem volna rakni lekvárral, s csokival bevonni, de kóstolgatás után azt mondták, olyan finom egymagában is, hogy kár lenne lekvárral elrontani. Nekem pedig nem kellett kétszer mondani, egy idő után már csak az volt a lényeg, minél hamarabb túl legyek az egész sütés-főzési ceremónián. Hogy mégse legyen teljesen meztelen, Leányzó becsorgatta csokival.

Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg darált dió
  • 15 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 nagy tojás
  • csoki becsorgatni
Így készült:
Előbb a lisztet elmorzsoltam a margarinnal, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam. Ha nem állna össze, kerülhet bele egy kevés tejföl.
1-2 órai pihentetés után (ez nem előírás, de miközben összeállítottam a többi sütit,kénytelen volt pihenni) kinyújtottam, apró korongokat szaggattam belőle, 180 fokon világosra sütöttem.
Gőz fölött felolvasztott csokival csorgattuk be.

13 megjegyzés:

  1. Naaa, jönnek itt egymás után a receptjeid...
    Szeretem az ilyen linzer jellegű sütiket - pláne, hogy még dió is van benne. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, inkább jönnének:-) Most van egy szabad hétvége, próbálok ezt-azt bepótolni, aztán majd még jövök...
      Én is szeretem, főleg, mert viszonylag gyorsan megvannak, s annyi mindent lehet kezdeni velük... például csak így, kis csokival is tálalhatók:-)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Így van, Katalin:-) Egyre inkább érdekli a konyházás. Felül mellém a pultra, s ha mást nem tud segíteni, szóval tart. Épp jókor, mert közben Gergő, aki eddig szívesen segített, kezd cserben hagyni a konyhában. Más irányba fordult az érdeklődése.

      Törlés
  3. Nagyon guszta lett így is! Biztos fincsi is! Milyen jó, hogy már van segítséged a konyhában! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csigabige, köszönöm! Bizony jól jön a segítség, több idő marad a blogra:-)

      Törlés
  4. Nagyon mutatós és finom sütemény! Lánykád pedig jól tette hogy díszítette, de jó Neked hogy van segítséged!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Így van, mert ha Hédi nem csokizza be, úgy maradtak volna:-) A segítség meg mindig jól jön, közben meg ragad rá a sütés-főzés fortélyaiból ez-az.

      Törlés
  5. Igazatok is van, a kevesebb néha több, finom lehetett nagyon magában az a süti. No meg a csokival rajta... :-P

    VálaszTörlés
  6. Finom kis diós linzer, szerintem is jó így magában is, persze csokival megcsorgatva! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...