Kekszes-tejfölös szelet, narancsosan

Ez a hét nagyon sűrű volt, köszönhető annak, hogy még szombaton is dolgozni kellett, no meg készülődés az ünnepekre itt is, ott is. Szóval egy rohanás volt. Közben idősebb is lettem egy évvel, s hogy ha jelképesen is, de megünnepeljük, összedobtam egy "tortát". Amit sütni sem kell, szinte magától készül el. Ez olyan. Összekevertem egy vödör tejfölt cukorral és narancshéjjal, keksszel rétegeztem, s estére fogyaszthatóvá vált.
A tetején lévő rózsa Fiam ajándéka. Mindenképpen venni akart nekem valamit. Pedig igencsak örülök a szóban felköszöntésnek,  saját készítésű valaminek is, jobban, mint a vásárolt holminak. De hát így akart nekem örömet szerezni. Bementünk egy pékségbe kenyeret venni, s ott látott meg egy tálca cukorrózsát, s vett egyet a zsebpénzéből. Amit egész héten spórolgatott e célra. Még jól is mutatott a "torta" tetején! :-)

Hozzávalók:

  • 1 veder tejföl (8 dl)
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 2 közepes narancs lereszelt héja
  • 25-30 dkg szögletes keksz
Így készült:
A tejfölt a cukorral, vaníliás cukorral és narancshéjjal elkevertem. ( Az lenne az ideális, ha bionarancsot használnánk, de én még olyannal nem találkoztam, csak olvastam róla. Így alaposan megsikáltam a boltban kaphatót.) Néhány keverés után a cukor elolvad.
Kiraktam az edény alját keksszel, (16×24 cm-es tepsi), erre került a tejföl egy része, megint keksz és tejföl, míg el nem fogynak a hozzávalók. A tetejére is tejföl kerüljön.
Reggel raktam össze, estére lehetett szeletelni, de igazán finom a másnapra maradt volt. Tehát jót tesz neki, ha legalább egy napot áll. 

A tejföltől a keksz jól megpuhul, a töltelék pedig finoman krémes lesz. És kellemesen narancsízű volt. A levét nem mertem beletenni, mert akkor folyékony lett volna a tejföl. Bár kanállal ehető lett volna, de szeletelésről szó sem lehet. 
Készült már kakaósan is, csíkosan, így. Úgy is nagyon finom, csak ajánlani tudom! :-)

2 megjegyzés:

  1. Gerdi, nagyon kedves a fiadtól, hogy összespórolta a pénzt erre a szép rózsára!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony az, ilyen aranyos gyerekeim vannak! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...