Zserbó

Zserbót még soha nem sütöttem. Azaz diósat nem. Talán azért, mert Férjem nem szereti, legalábbis azt állítja. Pedig már többször gondoltam rá, hogy tenni kéne egy próbát, hátha azóta megkedvelte a Párom. Múlt vasárnap aztán rászántam magam. Szilvalekvárral készült, amiben igencsak bíztam. Kíváncsi voltam a reakcióra, ami így szólt: finom, de Ő akkor sem szereti. Na akkor hogy is van ez? :D

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • csipet só
  • 18 dkg zsír
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 1,5 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • csapott mokkáskanál sütőpor
A töltelékhez és a bevonáshoz:
  • 1 üveg szilvalekvár (4 dl)
  • 20 dkg darált dió
  • 15 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 10 dkg étcsokoládé + 2 evőkanál olaj
Így készült:
A tejet megmelegítettem, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
A lisztet, sót, sütőport, cukrot elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojást és az élesztős tejet. Összegyúrtam, majd letakarva fél órányit pihentettem. (Ha lágy lenne a tészta, pici liszttel lehet javítani rajta; ha meg keménynek tűnik, még egy kis tejet tegyünk hozzá. Nekem pici liszt kellett.)
Közben a darált diót a cukorral és vaníliás cukorral elvegyítettem.
A tésztát 3 részre osztottam. Mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam (28 × 32 cm-es). 
A tepsit kikentem. Beletettem az első lapot, fele lekvárral lekentem, fele diós keverékkel beszórtam. Erre tettem a második lapot, a többi lekvárt és cukros diót. Befedtem a harmadik lappal.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szép piros lett.
Miután kihűlt, bevontam a gőz fölött olajjal felolvasztott csokival.
A csoki dermedése után lehet szeletelni.
Nekem ízlett, én szeretem a zserbót, bár nálunk nem tartozott az ünnepi sütik közé. Most sem, mint ahogy a bejgli sem. Na azt sem sütöttem még. Van még mit bepótolnom! :-)



2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a fotóid! Én sütőporos tésztából szoktam sütni, dióval és baracklekvárral. Már évtizedek óta így sütöm :-) A tied is nagyon finom lehet, főleg hogy jó sok a töltelék benne!
    Ezek szerint van még olyan, ami Te még nem sütöttél? :-) Akkor gyorsan be kell pótolni :-)
    További szép hétvégét és jó készülődést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-)
      Anyukámnak is volt egy zserbóreceptje, de nem tudom, sütőporos volt-e, vagy élesztős. Csak arra emlékszem, hogy a diót mézes öntettel locsolta le. Még nem is találkoztam olyan recepttel. Szerintem mindenképpen finom. És igen, baracklekvárral készült, csak én szeretek szembemenni a megszokottal. :-) Néha jól sül el, máskor kevésbé...
      Ó, nagyon sok mindent nem sütöttem még. Mindent nem is lehet, mert az új receptek mellett régi kedvenceket is meg kell sütni.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...