Narancsos pöfeteg

Ilyen apróság készült már csokis, citromos, most gondoltam, kipróbálom narancsízűen is. Így is nagyon finom lett!

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 18 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 kisebb narancs lereszelt héja + egyik kicsavart leve
  • 2 tojás
  • vaníliás porcukor a forgatáshoz
Így készült:
A lisztet, cukrot, csipet sót, sütőport, narancshéjat tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojásokat, narancslét és összegyúrtam.
A masszát 2-3 órára hideg helyre tettem.
Kisebb diónyi golyókat formáltam belőle, vaníliás porcukorba meghempergettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, nem túl közel egymáshoz, mert sülés közben terebélyesednek.
A massza elég ragacsos volt, nem volt könnyű gömbölygetni. Próbáltam lisztezni a tenyerem, akkor meg porcukor nem maradt rajta kellő mennyiségű. Azért sikerült meggömbölygetni őket.
175 fokos sütőben világosra sütöttem őket.
Omlós, puha sütemény lett belőle. Citromosan is szerettem, de a narancs íze, illata inkább karácsonyos hangulatú. Gondoltam rá, hogy csipet fahéjat is csempészek bele, végül hagytam érvényesülni az eredetileg kitervelt ízt. 
Mivel ez is aprósütemény, küldöm Martinelli játékába, ami összefoglalójában remek aprósüti-gyűjtemény lesz! :-)

8 megjegyzés:

  1. Biztos ez is nagyon finom! Én is küldtem már Erika aprósüteményes játékra, kíváncsi leszek majd az összefoglalóra, biztos sok szép és finom süti fog összegyűlni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, finom volt, szerettük! :-) Azóta már biztosan kész az összefoglalója a játéknak, csak még nem értem el odáig, hogy megnézzem. De én is kíváncsi vagyok!

      Törlés
  2. De jók a fotók!!!! Én leragadtam a csokis verziónál, de ez sokkal jobban tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vicuska! :-) Még mindig csak próbálkozok, de valahogy nem az igazi... Na majd csak belejövök, vagy visszatérek régi kicsi gépemhez. :D
      A csokis is finom, de a citromos és a narancsos változat is. Nem is tudnék kedvencet választani közülük.

      Törlés
  3. Fantasztikus ötlet, a citromos nekem is nagyon bejött kókusszal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm, nekem meg a kókusz tetszik nagyon, mint belevaló. Na eljön még annak is az ideje! :-)

      Törlés
  4. Kipróbáltam a narancsos-fahéjas verziót nagyon fini lett!Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy kipróbáltad! Legközelebb én is bátrabb leszek, s fahéjat is teszek hozzá. :-)
      Nagyon szívesen! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...