Reszelt túrós, világosan

Volt két adag házi túróm, abból terveztem sütni ma valamit. Miután átnéztem kismillió receptet, s mindegyikben találtam valami kifogásolni valót, alkottam egyet. Tésztát gyúrtam jó keményre, alá- fölé reszeltem, s a reszelt túrós mintájára készült töltelék került közé.
Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • csipet só
  • 5 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg zsír
  • 1 tojás
  • 1 dl tejföl
A töltelékhez:
  • 80 dkg túró
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 3 tojás
  • csipet só
Így készült:
A tésztához a lisztet, sót, cukrot, vaníliás cukrot elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojást és tejfölt, összegyúrtam. Kemény tésztát kaptam. Úgy egy órányira hideg helyre tettem.
Közben elkészítettem a tölteléket: a túrót villával áttörtem, hozzáadtam a cukrot, pudingport, citromhéjat, tojások sárgáját és összekevertem.
A fehérjéket egy csipet sóval felvertem és a túróhoz kevertem.
A tészta nagyobbik részét  -2/3-át- a tepsi aljára reszeltem-igazgattam, rásimítottam a tölteléket, a maradék tésztát pedig ráreszeltem.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult.

Mint minden túrós sütit, ezt is szerettük. Nem igazán emlékeztet a reszelt túrósra, abban a kakaó-túró összhang a megkapó; ez mondhatni sima túrós pite, azaz nem sima, mert rücskös tetejű. De finom! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...