Csokis mézes

Már hetek óta krémes sütire fáj a fogam. De vagy időm nem volt rá, vagy más süti volt tervbe véve. Aztán csak összejött minden, ami lehetővé tette, hogy kedvemre tehessek. Mézes lapokat sütöttem, s kakaós krémet kavartam bele. Mert egyik sem okoz csalódást soha külön-külön sem, hát még így együtt! :-)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 1 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg margarin
  • 1 dl tej
  • 3 evőkanál méz
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 55 dkg liszt
A krémhez:
  • 8 dl tej
  • 2 csomag csokis pudingpor
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál cukor + 18 dkg
  • 25 dkg vaj
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2 evőkanál olaj
Így készült:
A tésztához a tojást elkevertem a cukorral, majd hozzáadtam a megolvasztott margarint, a tejet, mézet, s alaposan elkevertem. Hozzákevertem a lisztet, szódabikarbónát. Összegyúrtam a tésztát. Kicsit lágynak találtam, ezért még kevés lisztet gyúrtam hozzá.
A tésztát 4 részre osztottam, kinyújtottam, nagy tepsi hátán sorra kisütöttem a lapokat. Még most sem vagyok profi a lapok nyújtásában, de a tepsi hátán igazgatok még rajta, innen levágok, odatoldok, hogy azért formásak legyenek. 
A krémhez a pudingporokat, púpos evőkanállal mért lisztet, kakaót elkevertem előbb kevés tejben, majd a többi tej fokozatos hozzáadásával simára kevertem. Egy evőkanál cukorral együtt kavargatva sűrűre főztem.
Hűlni hagytam, közben gyakran átkevertem.
A vajat a 18 dkg cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzákevertem a közben kihűlt pudingot.
A lapokat megtöltöttem a krémmel.
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam, bevontam vele a sütit.
Másnapra megpuhult, szépen lehetett szeletelni.
Nem is tudom, hogy régebben miért nem kedveltem a mézes sütiket. Éppen ezért sokáig nem is készítettem. Aztán egyszer nosztalgikus hangulatban lévén, megsütöttem Anyukám régi mézesét, azt a középen lekváros grízkrémeset. S rájöttem, hogy mégis szeretem. A család is. Ahogy ezt a sütit is. Fiam, ahányszor lejött egy-egy szeletért, mindig megjegyezte: Anya, ez finom!

3 megjegyzés:

  1. Én mindig is kedveltem a mézeseket! :D Előbb-utóbb meg is sütöm az "Anya, ez finom!" csokis mézesedet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Sok sikert hozzá! Pikk-pakk itt vannak az ünnepek, adódik alkalom mézesek és krémesek sütésére...

      Törlés
  2. Csodásan néz ki! :) Milyen finom lehet! :) Szeretem a mézes lapokból álló sütiket.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...