Túrós zserbó

Végtelen hosszúságú sorban állnak a megsütésre, kipróbálásra váró receptek, ez is köztük szerepelt. Sosem érek a végére, mert nagyobb tempóban gyarapszik a lista, mint ahogy "fogyasztom". Meg aztán vannak sütik, amiket újra és újra megsütök, nem lehetek hűtlen a régi, jól bevált receptekhez sem! :-)
Andi receptje volt az ötletadó, de "kissé" átírtam. Macerásnak véltem külön-külön meggyúrni a lapokat, így egyben készültek, s kétharmadába kakaó került. A tölteléken is változtattam, de itt csak az arányokon. Így is finom lett, érdekes módon első harapásra zserbó ízű, de aztán már a túró íze lesz az uralkodóbb. Mutatós is, meg finom is, megéri rászánni az időt! :-)

 Hozzávalók:
A tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 12,5 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál kakaó
A töltelékhez:
  • 10 dkg darált dió+2 evőkanál cukor
  • fél üveg sárgabaracklekvár
  • 50 dkg túró
  • 15 dkg cukor
  • 3 evőkanál gríz
  • 3 tojás fehérje
  • csipet só
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 csomag vaníliás cukor
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2 evőkanál olaj
Így készült:
A tésztához valókat a kakaó kivételével összegyúrjuk annyi tejföllel, hogy rugalmas tésztát kapjunk.
Harmadát kivettem, a többihez hozzágyúrtam a kakaót és még pici tejfölt. Két részre vettem.
A világos tésztát kinyújtottam, tepsibe tettem. Lekentem a lekvárral és megszórtam a cukorral elkevert dióval.
Kinyújtottam egy kakaós lapot, ráborítottam a dióra.
A túrótöltelékhez elkevertem a túrót a cukorral, citromhéjjal, vaníliával, grízzel, végül belevegyítettem a csipet sóval felvert fehérjéket.
Ráborítottam a kakaós lapot, majd a túrótöltelékre került a második kakaós lap.
180 fokos sütőben sütöttem.
Mikor kihűlt, bevontam a gőz fölött felolvasztott, olajjal elkevert csokival.
Dermedés után szeleteltem.
Nem a leggyorsabban elkészülő süti, az tény, de tényleg finom. Ünnepekre is merem ajánlani, biztos sikere lenne zserbórajongók körében.





4 megjegyzés:

  1. Ez a süti az én listámon is szerepel, remélem egyszer nálam is elkészül. A tiéd nagyon szép és csábító lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Érdemes elkészíteni, ez is finom, mint minden túrós süti! :-)

      Törlés
  2. Nálam is várólistára kerül ez a süti, hiszen a diós, mákos zserbót nagyon szeretjük. Túrósról még most hallok először, de igen jól "fest", biztos vagyok benne, hogy szertni fogjuk! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, biztosan ízleni fog Nektek is! Érdekes módon a hagyományos diós zserbó nálunk nem a legkelendőbb, a mákos inkább. De ez még annál is sikeresebb volt!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...