Túrós pite

Szintén az elmúlt hétvégére készült. Két hete is volt túrós süti, de másmilyen, viszont ezeket nem lehet megunni. A reszelt túrós a kedvenc, de mind jöhet. Erre is azt mondták a csemeték, hogy nagyon finom lett. Szerintem is, csak hogy "szerénykedjek" egy kicsit! :-) Pedig a lehető legegyszerűbb, még a porcukor is elmaradt a tetejéről, de van az úgy, hogy a kevesebb több.

Hozzávalók:
A lapokhoz:
  • 45 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 4 tojássárga
  • 1-2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1 kg túró
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 3 evőkanál gríz
  • 4 fehérje
  • csipet só
Így készült:
A tésztához a lisztet, sót, cukrot, sütőport elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam a sárgákat és előbb egy evőkanál tejfölt. Összegyúrtam. Ha nagyon kemény lenne, még kevés tejfölt lehet tenni bele.
Míg elkészült a töltelék, hagytam pihenni a tésztát.
A túrót villával áttörtem, majd elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral, citromhéjjal, grízzel.
A fehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem, majd a túrókrémbe vegyítettem.
A tésztát 2 részre osztottam, mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam (28×32 cm-es).
Az egyik lapot kikent tepsibe tettem, beleborítottam a túrókrémet, elsimítottam, a másik lappal beborítottam.
Villával megszurkáltam a tetejét, majd 180 fokos sütőbe toltam.
Addig sült, míg a teteje szépen megpirult.
Kihűlés után szépen lehetett szeletelni. Kerülhet a tetejére porcukor, így mutatósabb, meg édesebb, de nekünk elég édes volt így is. Mivel készült kalács is, meg nagy adag mézes is, ami hosszasan eláll, s lesz mire rájárnia Gergőnek órák előtt s után, még van belőle egy kevés, de ha egymagában készül, már rég hűlt helye lenne! :-)




4 megjegyzés:

  1. De szépek lettek! Az én túrós pite tésztám is hasonló, csak én egy kicsit jobban szoktam spórolni a túróval :-) De így a sok töltelékkel biztos sokkal finomabb :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Nagy tepsiben sütöttem, így fél kg túró meg sem kottyant volna benne! :-) Reszelt túrós is ennyi túróval szokott készülni nálunk.

      Törlés
  2. En is megsutottem. Nagyon finom lett. Tettem mazsolat es vorosafonyat is a toltelekbe. Koszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annamária, nagyon örülök, hogy megsütötted! :-) Annak még jobban, hogy ízlett is! Az aszalt gyümölcsök illenek a túróhoz, néha én is teszek bele, most csak így "natúran" készült.
      Szívesen!:-) Én meg köszönöm, hogy írtál! További jó sütögetést kívánok!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...