Mogyorókrémes kelt muffin

Még a nyáron, piszkozatba megírt recept:
Fogalmam sincs, hogy nevezzem el. Név és recept nélkül találtam az ötletet itt. A recept megalkotása nem gond, a névé annál inkább. De mivel muffinformában sült, és kelt tésztából van, benne mogyorókrémmel, ez lett, jobb nem jutott eszembe.
Szintén Fiam bankettjére készült. Nem éppen a legmegfelelőbb, de krémes ebben a melegben szóba sem jöhet, főleg, hogy még utaztatni is kell. Lehetett volna valami aprósüti vagy kifli, de úgy gondoltam, ezzel hamarabb kész leszek. Tévedtem. A formázás elég időigényes- na nem vészes, de nem egy félórás süti, az biztos. De mivel új volt, tetszett, élveztem készíteni.



Hozzávalók:
  • 4 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1+2 evőkanál cukor
  • 1 kg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 2 tojás
  • kis üveg mogyorókrém
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne 1 evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
Miközben felfutott, a lisztet, sót, többi cukrot, margarint, zsírt tálba tettem és összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojásokat és az élesztős tejet, összegyúrtam. Ha túl kemény lenne, kerülhet még bele tej.
A megdagasztott tésztát letakarva kelni hagytam.
Mikor megkelt, deszkára borítottam, 3 részre osztottam.
Az első tésztadarabot kinyújtottam, amilyen vékonyra tudtam, korongokat szaggattam ki belőle a legnagyobb méretű pogácsaszaggatóval. Mindegyikre mogyorókrémet kentem, négybe hajtottam.
3-3  négybe hajtott tésztadarabot összefogtam, muffintepsibe pakolta őket. (A formázás a fenti linken megtalálható.)
180 fokon pirulásig sütöttem őket.

Puha tésztájú, foszlós süti lett. A mogyorókrémtől kellően édes is, de akinek mégsem, szórhat rá porcukrot.
A mogyorókrémet a helyi kisboltba vettük. Egyféle volt, nem túl olcsó, mégsem igazán finom. Csak édes, s olajízű. Fogtam magam, felolvasztottam egy tábla csokit kevés vajjal, belevegyítettem a mogyorókrémet, ami a 30 fokban kellően puha volt, s még egy evőkanál kakaó is belekerült, hogy ne legyen annyira édes. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen megoldottad a mogyorókrémet, így sütibe biztos jobb lett :-) Nagyon guszták, különlegesek lettek a muffinjaid, és ahogy nézem, finomak is :-)

    VálaszTörlés
  2. Ó... nagyon gyönyörűek! Különleges a formázása, tetszik. :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...