Murkos kifli szilvalekvárral töltve

Erdélyben a sárgarépát muroknak nevezik. Mai napig jobban esik ezzel az elnevezéssel illetni, bár jó sok ideje már, hogy nagyot néznek, ha ezt a szót használom. Pedig vad rokona itt is vadmurok. Meg amúgy sem árt senkinek egy kis szókincsbővítés, hisz ez is egy magyar szó. 😉
A receptet egy szlovák vagy valamilyen szláv nyelvű oldalon találtam, s a fordító készségesen a segítségemre sietett a hozzávalók megértetésében. Nem követtem teljesen a receptet, szokásomhoz híven, meg meg sem jegyeztem, honnan csentem az ötletet. De nagyon kíváncsi voltam, mi sül ki belőle.

Hozzávalók:
  • 1 nagyobb murok (13-14 dkg)
  • 35 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 evőkanál cukor
  • 12 dkg margarin
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • lekvár tölteni
  • porcukor beszórni
Így készült:
A megpucolt murkot reszeltem. 
A lisztet, cukrot, csipet sót elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a reszelt répát, s annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta.
Rövid ideig pihentettem, úgy fél órát, majd 4 részre osztottam. Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, 8 részre vágtam (ketté, majd megint ketté, aztán mindegyik negyedet feleztem), szilvalekvárt tettem a vastagabb végére, felsodortam, kiflivé hajlítva tepsibe tettem.
180 fokon addig sütöttem, míg pirulni kezdett.
Porcukorral szórva tálaltam.
Szerettem, mint ahogy minden szilvalekváros kiflit. A tésztáját viszont kissé keménynek találtam, legközelebb kevés élesztőt vagy sütőport tennék bele. És valószínűleg lesz legközelebb, mert tudnom kell, hogy jobb lesz-e az általam kigondolt módon.
Amúgy szép sárga lett, mintha tojássárga színezte volna be, pedig tojás az nincs benne.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színük lett, és biztos finomak is voltak, főleg a házi szilvalekvárral 😊.
    Sütőpor valóban nem árthat neki, attól biztos porhanyósabb lenne, de gondolom így sem fog rátok száradni 😊.
    A murok kifejezést mi nem szoktuk használni, de nem idegen nekünk, Erdélyben mindig így halljuk...
    Egy-két murkos receptem nekem is van, amit már megsütöttem, finomak, szaftosak, és nem is érezni rajtuk a sárgarépás ízt 😊😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin!
      Már én is sütöttem répás-murkos sütit, krémeset, az is nagyon finom volt. Még nem került fel a blogra, majd egyszer talán... Tényleg nem érzik a sütin az íze, de mégis jót tesz neki. Meg nekünk is! :-9

      Törlés
  2. De jó, ma is tanultam - és ámultam: finomnak néz ki! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor máris nem hiába írtam ezt a bejegyzést! :-) Tényleg finom, egyáltalán nem répaízű. Szerintem kóstoláskor senki sem mondaná meg, hogy van benne.

      Törlés
  3. Ezt jól kisütötted, finom lehet szeretem a szilvalekváros sütiket!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...