Hatlapos

Vége lett a nyárnak, a lakásban uralkodó közel 30 foknak, ezzel együtt jöhetnek a krémes sütik is. Sütöttem is, hatlaposat. Ennek épp három hete. Onnan tudom, hogy akkor volt itthon a Fiam, s ezúttal még egy hetet várnom kell rá. Ilyen még nem volt, hogy egy hónapot távol legyen egyhuzamban, de biztos lesz még. Hozzá kell szoknom ehhez is...


Hozzávalók:
A lapokhoz:
  • 65 dkg liszt
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 12 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 2 kicsi tojás
  • 4 evőkanál joghurt
  • 3-4 evőkanál tej
A krémhez:
  • 1 liter tej
  • 3 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 evőkanál kakaó
  • 18 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
Így készült:
A lapokhoz való tésztát összegyúrtam. Mivel a joghurt hozzáadása után kissé keménynek találtam a tésztát, ezért kevés tejet gyúrtam még hozzá. Ugyanis kemény tésztából nehéz kinyújtani a lapokat, inkább könnyen formázható, kissé puhább legyen a tészta.
6 részre osztottam, sorra tepsi méretűre nyújtottam, s 170 fokon világosra sütöttem őket. Mivel vékony, hamar sül, figyelni kell rá.
A krém így készült: a pudingporokat a kakaóval és kevés tejjel simára kevertem. Fokozatosan hozzáadtam a többi tejet és a cukrot. Kis lángon, állandóan kevergetve sűrűre főztem.
Még forrón hozzákevertem a vajat.
Mikor már langyos, megtöltöttem a lapokat. A tetejére is jutott krém, ezért csokimáz helyett az került rá.
Másnapra jól átpuhult, könnyen lehetett szeletelni.

Ezúttal meglepően könnyen sikerült kinyújtani a lapokat, pedig többnyire feladják a leckét. Lehet a gyakorlat megteszi a hatását? Vagy a tésztát sikerült megfelelő keménységűre gyúrni...
A süti pedig finom volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...