Gombás-csirkés spagetti

Tésztafélével nem lehet mellélőni minálunk. Főleg, ha még hús is van benne! 😃
Többször említettem, hogy nem rajongok a tésztafélékért, de így hússal, gombával, sajttal, ahogy egyáltalán nem száraz, nekem is ízlett. Kimondottan. Ráadásul egyszerű is, egyetemista gyerekeink is el tudják maguknak hipp-hopp készíteni kis konyhájukban. Főleg, ha visznek magukkal lefagyasztva előkészített gombát meg csirkehúst (én gyakorta felpakolom ilyesmivel a Fiacskámat).


Hozzávalók:

  • 1 csomag spagetti (50 dkg)
  • kevés olaj
  • 50 dkg gomba
  • 1 fej hagyma
  • só, bors, paprika
  • 1 csirkemell
  • 1 tömlős sajt (10 dkg)
  • reszelt sajt és petrezselyemzöld a tálaláshoz
Így készült:
A gombát megpucoltam, felaprítottam.
A hagymát apróra vágtam, kevés olajon üvegesre pároltam. Rádobtam a gombát, sóztam.
Lefedve párolódni hagytam.
Közben a csirkemellet megmostam, csíkokra vágtam. Mikor a gomba már összeesett, hozzáadtam a húst is. Mikor a hús is puha, borssal, kevés paprikával fűszereztem, ha kell, utánasóztam.
A spagettit bő sós vízben kifőztem. Egy teáskanál sót szoktam tenni a vízbe. ( Mikor fő a víz, csak akkor tesszük bele a tésztát. Ezt csak azért jegyzem meg, mert Fiam szerint van, aki még itt tart főzés terén.) Pici olajat is szoktam tenni a vízbe. Ha kész a tészta -kavargatni és kóstolgatni szoktam- leszűröm. 
Összekeverem a tömlős sajttal és a hússal-gombával.
Tálaláskor szórtunk rá petrezselymet és reszelt sajtot. De anélkül is finom.
Gergő egész ügyes a konyhában, érdekli a főzés, sok mindent ellesett s eredeti ötletei is vannak, sokkal bátrabban fűszerez, mint én. Szokott a barátainak főzni, egész ügyesen megoldják közösen. Ráadásul a néhány hónap alatt még hízott is, szerinte 5 kilót. Látszik is rajta, kicsit megemberesedett. Biztosan a rendszertelenebb, kevésbé egészséges étkezés...

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, guszta a friss petrezselyemmel, és így hússal még a férfiaknak is kedvence lehet 😋
    Bár nálunk mindenki beéri kevesebb hússal, sőt az sem baj ha hiányzik, és a zöldségek, tészták is népszerűek 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!
      Azért mi sem eszünk minden nap húst, bár Férjem nem bánná. Néha kimondottan jól esik valami könnyű fogás.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...