Sajtos-sonkás kifli

Ahhoz képest, hogy néhány éve még megszokott volt nálunk a minden szerdai kelt édes vagy sós sütemény, mostanában igencsak ritkán szánom rá magam ilyen tevékenységre. Pedig legutóbb ennek a kiflinek mindenki nagyon örült, pikk-pakk nyoma veszett a tetemes mennyiség ellenére. Ha nem is minden héten, de gyakrabban kéne ilyesmiket süssek. A rászánt idő megtérül ott, hogy nem kell törjem a fejem tízórain, csak dobozba pakolok néhányat s vihetjük is.


Hozzávalók:
  • 3 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 kg liszt
  • 12 dkg margarin
  • 15 dkg zsír
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 tojás+2 sárgája
Töltelék:
  • 20 dkg trappista sajt
  • 10 dkg tömlős sajt
  • 1 teáskanál darált pirospaprika
  • 10-12 szelet sonka
  • + 1 tojás lekenni, magok beszórni
Így készült:
A tejet kellemes melegre hevítettem, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. 
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a zsírral és margarinnal. 
Közepébe mélyedést alakítottam, beleütöttem a tojást és a sárgákat (a fehérje később fasírtban kötött ki), beleborítottam a közben felfutott élesztős tejet, s összegyúrtam. Közben annyi tejfölt adagoltam hozzá, hogy könnyen dagasztható legyen- ne túl kemény, de ne is lágy.
A tésztát megdagasztottam, letakarva kelni hagytam.
Közben elkészítettem a tölteléket: a sajtot lereszeltem, a sonkát apró kockára vágtam, s elkevertem a tömlős sajttal és pirospaprikával.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, 10 gombócra osztottam.
Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, előbb feleztem, majd 4, végül 8 részre vágtam. A végükre tölteléket tettem, 1-1 mokkáskanálnyit, felsodortam, meghajlítottam.
Tepsibe pakoltam, nagy csipet sóval felvert tojással lekentem, lenmaggal/köménymaggal szórtam be.
180 fokon pirosra sütöttem őket.

Finom, frissen roppanós, puha kiflik lettek. 
A töltelék tetszés szerint más is lehet, csak sajt, vagy kolbász. Ízlés szerint.
Ha nem lenne elég a töltelék, a maradék tésztába sajtot vagy a hűtőben talált maradék felvágottat tehetünk.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, kívül belül egyaránt! Hasonlót én is szoktam sütni vacsira, csak sokkal kevesebb lisztből 😊😊

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták jól összehoztad és milyen sok lehetett ebből!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...