Morzsás tejbegrízgaluska

Nem most volt, hogy Citromhabnál megláttam ezt az ételt. Azóta többször is elkészült. Így még Férjem is szívesen megeszi a tejbegrízt, amit rajta kívül mindenki kimondottan szeret, de Ő ezt nem tartja ételnek. Legalábbis nem munkásembernek valónak. Volt, hogy maradék tejbegrízt "bundáztam" be, volt, hogy épp erre a célra főztem. Tényleg finom, kiadósabb leves után tökéletes második, de nassolni valónak is megteszi.

Hozzávalók:
  • 1 l tej
  • nagy csipet só
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg cukor
  • 10 evőkanál gríz
  • 15-20 dkg zsemlemorzsa
  • 2-3 evőkanál olaj
  • lekvár a tálaláshoz
Így készült:
A tejet, sót, cukrot, vaníliás cukrot melegedni teszem. Még langyosan belekanalazom a grízt, s állandóan kavargatva felfőzöm.
Míg hűl, az olajon világosra pirítom a morzsát.
A megdermedt tejbegrízből kiskanállal galuskát szaggatok, meghempergetem a morzsában.
Lekvárral nyakon öntve ettük, most épp levendulás sárgabaracklekvárral.

Egy újabb egyszerű és nagyszerű étellel bővült az étlap általa.  

4 megjegyzés:

  1. Finom lehet eddig még nem hallottam erről de a tejbegrízt szeretem /csak én/ biztos tudnám szeretni. Ma éppen grízes tésztát csináltam lekvárral ettem az is finom volt/ ez az étel sem tartozik férjuram kedvenc ételei közé sajnos:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk visszatérő recept lett, szeretjük. Úgy látszik, a férfiak nem rajonganak a grízes ételekért- Férjem sem.
      Én grízes tésztát nem szoktam főzni, valahogy nem honosodott meg nálunk. Biztos megenném, nem vagyok válogatós. Lehet, egyszer arra is rákapunk. :-)

      Törlés
  2. Én sem hallottam még róla, de finom lehet, főleg ilyen finom házi lekvárral 😊. Bár tejbegrízt nem szoktunk enni, de a grízes tésztát szeretem, és pudingfélékben, desszertekben és sütikben szoktam a tejbegrízt felhasználni.
    Úgyhogy szívesen megkóstolnám ezeket a galuskákat is 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy próbát mindenképp megér, s vagy beválik, vagy nem készíted többet. Nálunk bevált! :-)
      Mikor a gyerekek kicsik voltak, gyakrabban főztem tejbegrízt, manapság ritkán kerül rá sor. De néha kimondottan jól esik, én szeretem, azt is lekvárral a legjobban.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...