Vaníliás tészta gyümölcsöntettel

Kávézás közben megint rákaptam a régebbi receptes újságok nézegetésére. Ráérősebb időkben "jó" szokásom, s most éppen olyan van. S hiába átnéztem őket nem egyszer, mindig találok valami kipróbálásra méltót. Most is így lett, s miután kinyitva félre tettem a folyóiratot (Kiskegyed Konyhája, 2004. június), Kislányom is belenézett, s megkérdezte, hogy "Anya, készítünk ilyet?" S az "ilyen" éppen az általam kinézett volt. Tegnap ebédre el is készült, mindenki nagy elégedettségére. De annyi lett belőle, hogy ma még ma is élvezhetik. Tényleg finom, pedig én nem vagyok tésztapárti. A tejben megpuhult vaníliás tészta jó sok gyümölcsszósszal csak úgy eteti magát!
Hozzávalók:
A tésztához:

  • 50 dkg tészta (szarvacska)
  • 1,3 l tej
  • 3 evőkanál cukor
  • nagy csipet só
  • 2 teáskanál vaníliás cukor
  • 3 dkg vaj
A szószhoz:
  • 1 üveg kimagozott meggybefőtt
  • 25 dkg málna (fagyasztott)
  • 1 evőkanál cukor
  • 4-5 szem szegfűszeg
  • 3 dl víz
  • 2 evőkanál liszt
Így készült:
A tejet főni tettem a cukorral, sóval, vaníliával. Mikor főtt, beleborítottam a tésztát s hozzáadtam a vajat. Kis lángon tíz percig hagytam főni, időnként átkeverve. Lefedtem, s hagytam, hogy beigya az összes tejet. Ezt rövid időn belül meg is tette, de közben néhányszor átkevertem.
A gyümölcsöntethez a meggyet levével együtt és a málnával főni tettem. Hozzáadtam a cukrot, szegfűszeget. A lisztet kevés vízben simára kevertem, majd hozzáöntöttem a többi vizet is. Mikor felfőtt a gyümölcs, hozzáöntöttem a lisztes keveréket, és éppen csak az első forrásig főztem.
Az általam elrakott meggybefőttnek nem sok leve van, úgy 1 dl-nyi volt. Ha sok a meggylé, kevesebb vízzel keverjük a lisztet. Összesen 4 dl legyen a folyadék. 

Más gyümölccsel is készülhet a szósz, de nem árt, ha savanykás lesz a végeredmény. Cukrot ízlés szerint lehet többet is tenni. Friss gyümölccsel lenne az igazi... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...