Sajttorta és társai

A torta nem éppen most készült, még Leányzó 13. szülinapjára, ami áprilisban volt. A receptre Citromhabnál csaptam le. S bizony szerelem lett első kóstolóra. Olyannyira, hogy azóta kétszer is elkészült szeletes süti formájában, kis átalakításokkal.
Mivel a torta is meggyes volt, meg a legutóbb készült sajttorta-süti is, bátorkodom ajánlani Martinelli játékára. Meggyes, cseresznyés sütiket szeretne egy csokorba gyűjteni. Bízom benne, hogy jó nagy lesz az a csokor! :-)
Mivel nagyon hasonló az elkészítés módja, egy bejegyzésbe sűrítem a tortát és a két sütit.
Kezdem az elsővel, a tortával, ami nagy sikert aratott a vendégek körében is. A finomsága mellett azt is megjegyzem, hogy meglepően egyszerű elkészíteni. Nem is tudom, eddig miért nem szántam rá magam...


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • csipet só
  • 8 dkg porcukor
  • 12 dkg vaj
  • 1 nagy tojás
  • fél csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • 1 kg sajtkrém
  • 2 evőkanál liszt
  • 20 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 1 citrom leve
A meggyöntethez:
  • 1 üveg magozott meggybefőtt 
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • csipet fahéj
  • 2 evőkanál liszt
Így készült:
A tésztához valókat összegyúrtam. Enyhén lisztezett deszkán kör alakúra nyújtottam, akkorára, hogy ki lehessen vele bélelni a 27 cm-es kapcsos tortaforma alját és oldalát.
A töltelék hozzávalóit tálba tettem, simára kevertem.
A tortaformát kibéleltem a tésztával, a szélét igyekeztem egyenesre igazítani, hát nem igazán sikerült. Beleborítottam a kész sajtkrémet, s 180 fokos sütőben kisütöttem. Addig sült, míg a tészta a szélén szépen pirulni kezdett. Ami ráborult körbe a töltelékre, mert kicsit magasabb lett a kelleténél.
Míg sült, elkészült a meggyöntet: a meggyet leszűrtem, a levét vízzel kiegészítettem 3 dl-re.
A lé egy részében simára kevertem a lisztet, a többit a meggyel, vaníliás cukorral, fahéjjal főni tettem. Hozzáöntöttem a lisztes keveréket, s felfőztem.
Nem tettem rá a tortára, tálalásnál aki kért, kapott a szelet tortára belőle. De mindenki kért! :-)

Másodjára nagy tepsiben készült. Több tésztát gyúrtam, 35 dkg lisztből egy plusz tojással, s úgy harmadát meghagytam rácsnak, a többivel kibéleltem a tepsit, s az ugyanúgy készült tölteléket beleborítottam. Berácsoztam a tetejét és megsütöttem. Így is finom volt ám!


Legutóbb, úgy egy hete körül meggyel készült, a tetejére pedig morzsa került rács helyett.
A tészta ugyanúgy készült, mint a torta esetében, a töltelék is, annyi különbséggel, hogy 3 evőkanál liszt került bele a 2 helyett, a tetejét pedig kiraktam úgy fél kg kimagozott meggyel, erre pedig morzsa került: 10 dkg vaj, 8 dkg porcukor és 15 dkg liszt keveréke.

Mindhárom alkalommal Lidl-ben kapható vödrös, 1 kg-os kiszerelésű natúr sajtkrémet használtam. Az íze inkább joghurtéra emlékeztet, olyan, mint mikor házi joghurtból készítettem sajtkrémet (a joghurtot hűtőben, szűrőben hagytam lecsepegni). De egész jó az állaga, az áráról nem is beszélve. Legalábbis más sajtkrémhez viszonyítva. Szóval a célnak tökéletesen megfelel.

Holnap pedig többek között honvágyam csillapítása végett hazautazunk, s hosszabb időt szándékszunk ott tölteni, osztálytalálkozóval, rokonlátogatással, nyaralással egybekötve. Majd jelentkezem kis beszámolóval és sok recepttel! :-)

Addig is szép nyarat, kellemes kikapcsolódást, pihentető, élménydús nyaralást kívánok Mindenkinek!

3 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, jól s mutat mindegyik elkészítés, várjuk a beszámolókat! :) Jó pihenést, jó kikapcsolódást a családdal!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó utazást kívánok! Pihenjetek sokat, de azért kiránduljatok is :-) A fényképeket és a beszámolót várom majd :-)
    Finomakat sütöttél, nagyon jól néz mindegyik!

    VálaszTörlés
  3. Szépséges mindegyik, na meg kívánatos! :-) Jó pihenést! Zs.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...