Hagymás-szalonnás pogácsa

Az utóbbi két hónapban háromszor is megsütöttem ezt a pogácsát. Fotó viszont csak ilyen hevenyészett készült róla mindjárt kisülés után. De nem hiába sült ilyen sűrűn. Finom,  nálunk legalábbis nagy keletje van. Útravalónak is tökéletes, de bableves mellé sem utolsó. Legközelebb megpróbálok róla bizalomgerjesztőbb fotót készíteni róla, most csak ilyennek szolgálhatok:


Hozzávalók:

  • 2 közepes fej hagyma
  • 2 evőkanál zsír
  • fél teáskanál só
  • 15-20 dkg szalonna
  • 1 kg liszt
  • 1 púpozott teáskanál só (+ 1 nagyobb csipet, a szalonna sósságától függően)
  • 2 tojás
  • 4 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • lekenni 1 tojás, beszórni köménymag
Így készült:
A hagymát apróra vágtam, a 2 evőkanál zsírral és fél teáskanál sóval puhára pároltam.
A szalonnát apróra vágtam, kisütöttem.
A tejet kézmelegre melegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
A lisztet elvegyítettem a többi sóval, hozzáadtam a közben kicsit hűlt hagymát zsírostól és szalonnát. Annyira hűljön, hogy ne süsse a kezünket. Összemorzsoltam a liszttel, ezután került bele a 2 tojás és élesztős tej. Összegyúrtam. Első sütésnél kicsit lágy lett a tészta, ezért még gyúrtam bele kicsit lisztet. Ha meg épp kemény lenne, kicsi tejjel lazíthatjuk a tésztát.
Megdagasztottam, majd 1 órányit letakarva kelni hagytam.
Mikor megkelt, lisztezett deszkán kinyújtottam, hajtogattam, s újabb rövid pihenő után jó ujjnyi vastagra nyújtottam. 
Éles kézzel megcsíkoztam, de ez el is maradhat. Kicsi pogácsaszaggatóval kiszaggattam, tepsibe pakoltam. Csipet sóval felvert tojással lekentem, köménymaggal szórtam.
180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket. 
Két nagy tepsi pogácsa lett ennyi tésztából.

 Kerülhet rá másmilyen mag is, ízlés szerint, de szerintem erre a pogira a köménymag illik a leginkább. Aztán sok múlik a szalonna fajtáján is, ha zsíros, a tésztánk is zsírosabb lesz, ha pedig húsos, kevés olajat is adhatunk hozzá sütéskor, mert a zsiradék kell a tészta állagához. Így kívül roppanós lesz, belül jó puha. Még másnap is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...